Issue Date | Title | Involved Person(s) |
4-Nov-2021 | How effective is fine motor training in children with ADHD? : a scoping review | Lelong, Miriam; Zysset, Annina; Nievergelt, Mirjam; Luder, Reto; Götz, Ulrich, et al |
4-Oct-2021 | Neonatal care delivery for low birth weight infants in the context of continuum of care in Ghana : recommendations for nursing practice | Schuler, Christina; Agbozo, Faith; Ntow, George; Waldboth, Veronika |
11-Sep-2021 | Caregiver coaching in early intervention - the example of COPCA | Akhbari Ziegler, Schirin |
Sep-2021 | Familienzentrierte Praxis in der Pädiatrie : PT-Frühintervention bei Säuglingen mit neuromotorischen Funktionsstörungen | Akhbari Ziegler, Schirin; Hadders-Algra, Mijna |
Aug-2021 | How pediatricians promoted mental health of children and adolescents during COVID-19 : evaluation of the “Take Care” information brochures | Wieber, Frank; Zysset, Annina; Dratva, Julia; Passalacqua, Silvia; Crameri, Aureliano, et al |
Jul-2021 | Take Care – Die psychische Gesundheit von Kindern und Jugendlichen fördern | Wieber, Frank; von Wyl, Agnes |
27-May-2021 | Coaching in COPCA : a promising approach based on equal partnership | Akhbari Ziegler, Schirin; Hadders-Algra, Mijna; Gelkop, Nava; de Souza Morais, Rosane Luzia |
Feb-2021 | Den Fokus vom Kind auf die ganze Familie verlagern | Akhbari Ziegler, Schirin |
15-Jan-2021 | Smartphones in the nursery : parental smartphone use and parental sensitivity and responsiveness within parent–child interaction in early childhood (0–5 years): a scoping review | Braune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; Pehlke-Milde, Jessica; Gemperle, Michael; Koch, Ramona, et al |
2021 | Kognitive Ressourcen und Schwierigkeiten von Kindern mit Spina bifida mit Schwerpunkt auf den exekutiven Funktionen und Interventionen zu deren Förderung : ein Literaturreview | Citrini-Hunger, Andrea; Gsell, Larissa; Huber, Dorea Joy |
2021 | Parental experience of the neuromotor development of children with congenital heart disease : an exploratory qualitative study | Mitteregger, Elena; Wehrli, Martina; Theiler, Manuela; Logoteta, Jana; Nast, Irina, et al |
Jan-2021 | Objektive Bewegungsdaten als Grundlage für die Entwicklung digitaler Interventionen bei Kindern mit ADHS | Wieber, F.; von Rhein, M.; Gawrilow, C.; Zysset, A.; Kühnhausen, J., et al |
2021 | Wenn das Kind zur Norm wird : das Konzept «Positive Verhaltensunterstützung» als Möglichkeit, herausforderndem Verhalten von Kindern mit Autismus-Spektrum-Störung in der Ergotherapie zu begegnen | Stoffel, Anika; Brunner, Martina; Früh, Sibylle |
2021 | Voneinander lernen – Peer-Interventionen bei Kindern mit Autismus-Spektrum-Störung : verschiedene Ansätze zur Peer-Schulung und deren Umsetzung in der Ergotherapie | Krieger, Beate; Mönch, Cécile; Zgraggen, Larissa |
29-Nov-2020 | Predictive validity of the Hand Assessment for Infants in infants at risk of unilateral cerebral palsy | Ryll, Ulrike C.; Krumlinde-Sundholm, Lena; Verhage, Cornelia H.; Sicola, Elisa; Sgandurra, Giuseppina, et al |