Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-4077
Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit
Authors: Mohler, Lorenz
Albl-Mikasa, Michaela
DOI: 10.21256/zhaw-4077
10.1515/9783110496604-010
Published in: Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication
Editors of the parent work: Perrin, Daniel
Kleinberger, Ulla
Page(s): 75
Pages to: 82
Issue Date: Jun-2017
Series: De Gruyter Collection
Series volume: 1
Publisher / Ed. Institution: De Gruyter
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-11-049660-4
Language: German
Subjects: Forschungsgeleitete Lehre; Konferenzdolmetschen; Dolmetschunterricht; Berufspraxis
Subject (DDC): 418.02: Translating and interpreting
Abstract: Mit der Einführung der Masterstudiengänge hat die Ausbildung von Studierenden zu KonferenzdolmetscherInnen und damit professionellen mehrsprachigen KommunikationsdienstleisterInnen einen wichtigen Entwicklungsschritt vollzogen. Zum einen erfuhr die Ausbildung eine theoretisch-empirische Fundierung durch die Einbettung in den Masterstudiengang Angewandte Linguistik, zum anderen wurde das Curriculum der Vertiefung Konferenzdolmetschen weiter diversifiziert und professionalisiert. Die Erkenntnisse aus der interdisziplinären Forschung werden kombiniert mit praxisrelevanter Problemlösekompetenz in der mehrsprachigen Kommunikation und einer Befähigung zum professionellen Marktauftritt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2450
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported
Departement: Applied Linguistics
Organisational Unit: Institute of Translation and Interpreting (IUED)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Mohler_Konferenzdolmetschen_Enabling Transdisciplinary.pdf116.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Mohler, L., & Albl-Mikasa, M. (2017). Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit. In D. Perrin & U. Kleinberger (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 75–82). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4077
Mohler, L. and Albl-Mikasa, M. (2017) ‘Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit’, in D. Perrin and U. Kleinberger (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 75–82. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4077.
L. Mohler and M. Albl-Mikasa, “Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 75–82. doi: 10.21256/zhaw-4077.
MOHLER, Lorenz und Michaela ALBL-MIKASA, 2017. Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 75–82. ISBN 978-3-11-049660-4
Mohler, Lorenz, and Michaela Albl-Mikasa. 2017. “Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit.” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, 75–82. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-4077.
Mohler, Lorenz, and Michaela Albl-Mikasa. “Konferenzdolmetschen@ZHAW : über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit.” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, De Gruyter, 2017, pp. 75–82, https://doi.org/10.21256/zhaw-4077.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.