Issue Date | Title | Involved Person(s) |
13-Mar-2014 | Lebenslinie und Persönlichkeit | von Wyl, Agnes |
18-Mar-2022 | Character strengths and fluid intelligence | Kretzschmar, André; Wagner, Lisa; Gander, Fabian; Hofmann, Jennifer; Proyer, René T.; Ruch, Willibald |
2018 | Stress und soziale Unterstützung im ersten Jahr einer Berufsausbildung | Hösli-Leu, Sabrina; Wade-Bohleber, Laura Maria; von Wyl, Agnes |
2018 | Regression and variance analysis of Big Five and handwriting psychology as a valid foreign assessment of its constructs | Toggweiler, Stephan |
1993 | Frühförderung als angewandte Entwicklungspsychologie : Familiendynamik und Entwicklungserleben aus der Sicht der Mütter | Steinebach, Christoph |
2006 | Associations between behavioral/emotional difficulties in kindergarten children and the quality of their peer relationships | Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; Stadelmann, Stephanie; Bürgin, Dieter; von Klitzing, Kai |
Jun-2014 | Youth in transition : building resilience in apprenticeship and child care services | von Wyl, Agnes; Gharabaghi, Kiaras; Steinebach, Christoph |
26-Sep-2005 | Das PEN-Modell : konvergente (und divergente) Validität verschiedener Erfassungsinstrumente | Schreiber, Marc; Ruch, Willibald |
2015 | Resilienzfördernde Psychotherapie für Kinder und Jugendliche : Grundbedürfnisse erkennen und erfüllen | Steinebach, Christoph; Schär Gmelch, Marcel |
22-Sep-2022 | From individual to urban resilience : contributions of European psychology in times of rapid change | Steinebach, Christoph |