Issue Date | Title | Involved Person(s) |
13-Jul-2022 | Digitale Kommunikation und kindliche Entwicklung | von Wyl, Agnes |
2005 | Buchbesprechung: Peter Fonagy, György Gergely, Elliot L. Jurist u. Mary Target : Affektregulierung, Mentalisierung und die Entwicklung des Selbst. Aus dem Englischen von Elisabeth Vorspohl. Klett-Cotta, Stuttgart, 2004, 572 Seiten | von Wyl, Agnes |
2005 | Depressive symptoms and psychosocial stress across the transition to parenthood : associations with parental psychopathology and child difficulty | Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; Bürgin, Dieter; Simoni, Heidi; von Klitzing, Kai |
30-Jun-2021 | Smart Start und Smart Toddlers | von Wyl, Agnes |
2012 | Visually detected NREM Stage 2 sleep spindles in kindergarten children are associated with stress challenge and coping strategies | Mikoteit, Torsten; Brand, Serge; Beck, Johannes; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai; Holsboer-Trachsler, Edith; Hatzinger, Martin |
13-Mar-2014 | Lebenslinie und Persönlichkeit | von Wyl, Agnes |
2018 | Stress und soziale Unterstützung im ersten Jahr einer Berufsausbildung | Hösli-Leu, Sabrina; Wade-Bohleber, Laura Maria; von Wyl, Agnes |
2006 | Associations between behavioral/emotional difficulties in kindergarten children and the quality of their peer relationships | Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; Stadelmann, Stephanie; Bürgin, Dieter; von Klitzing, Kai |
Jun-2014 | Youth in transition : building resilience in apprenticeship and child care services | von Wyl, Agnes; Gharabaghi, Kiaras; Steinebach, Christoph |
Nov-2007 | Hypothalamic-pituitary-adrenocortical (HPA) activity in kindergarten children : importance of gender and associations with behavioral/emotional difficulties | Hatzinger, Martin; Brand, Serge; Perren, Sonja; von Wyl, Agnes; von Klitzing, Kai; Holsboer-Trachsler, Edith |