Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten
Authors: Heim, Nina
Müller, Steffen
Grob, Lea
et. al: No
Published in: Marketing Review St. Gallen
Volume(Issue): 36
Issue: 5
Page(s): 40
Pages to: 47
Issue Date: 2019
Publisher / Ed. Institution: Thexis Verlag
ISSN: 1865-6544
1865-7516
Language: German
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Während Dynamic Pricing bislang insbesondere in der Hotel- und Luftfahrtbrache als Preismodell etabliert und akzeptiert ist, versuchen mittlerweile auch Branchen, die bislang auf Festpreise gesetzt haben, Dynamic Pricing zu implementieren. Skigebiete sind ein Beispiel hierfür. Auf Basis eines Online Experiments mit einer repräsentativen Stichprobe untersucht dieser Beitrag Einflussfaktoren der Akzeptanz von Dynamic Pricing in solchen Branchen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/18214
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Heim, N., Müller, S., & Grob, L. (2019). Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten. Marketing Review St. Gallen, 36(5), 40–47.
Heim, N., Müller, S. and Grob, L. (2019) ‘Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten’, Marketing Review St. Gallen, 36(5), pp. 40–47.
N. Heim, S. Müller, and L. Grob, “Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten,” Marketing Review St. Gallen, vol. 36, no. 5, pp. 40–47, 2019.
HEIM, Nina, Steffen MÜLLER und Lea GROB, 2019. Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten. Marketing Review St. Gallen. 2019. Bd. 36, Nr. 5, S. 40–47
Heim, Nina, Steffen Müller, and Lea Grob. 2019. “Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten.” Marketing Review St. Gallen 36 (5): 40–47.
Heim, Nina, et al. “Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten.” Marketing Review St. Gallen, vol. 36, no. 5, 2019, pp. 40–47.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.