Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-4772
Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | Peer review (publication) |
Title: | Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht |
Authors: | Eigenmann, Denise Hasenberg, Gabriele |
DOI: | 10.21256/zhaw-4772 |
Published in: | Zeitschrift für Hochschulentwicklung |
Volume(Issue): | 11 |
Issue: | 3 |
Page(s): | 53 |
Pages to: | 66 |
Issue Date: | May-2016 |
Publisher / Ed. Institution: | Forum Neue Medien in der Lehre Austria |
ISSN: | 2219-6994 |
Language: | German |
Subjects: | Schwangerschaft; Praxistransfer; PBL; Hebamme; Problem basiertes Lernen; Kompetenz |
Subject (DDC): | 378: Higher education 618: Gynecology, obstetrics and midwifery |
Abstract: | Zu Beginn des Studiums BSc Hebamme erarbeiten die Studierenden mit der Siebensprung-Methode die Begleitung eines fiktiven Paares anhand einer sich über sechs Episoden erstreckenden Fallgeschichte. Dadurch erwerben sie die Kompetenz, eine regelrichtige Schwangerschaft selbständig zu betreuen. Um den Praxistransfer zu fördern, nehmen die Studierenden am Studienprojekt „Lernen von Schwangeren“ teil. Dabei erfahren sie im direkten Austausch mit schwangeren Frauen, wie diese ihre Schwangerschaft erleben. Das problembasierte Lernen mittels fortlaufender Fallgeschichte, unterstützt durch das Transferangebot, sichert einen hohen Praxisbezug und einen nachhaltigen Kompetenzerwerb. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/13694 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Midwifery and Reproductive Health (IHG) |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_Eigenmann_Hasenberg_Pregnancy_based_learning_ZfHE.pdf | 356.96 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show full item record
Eigenmann, D., & Hasenberg, G. (2016). Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 11(3), 53–66. https://doi.org/10.21256/zhaw-4772
Eigenmann, D. and Hasenberg, G. (2016) ‘Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht’, Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 11(3), pp. 53–66. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-4772.
D. Eigenmann and G. Hasenberg, “Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 3, pp. 53–66, May 2016, doi: 10.21256/zhaw-4772.
EIGENMANN, Denise und Gabriele HASENBERG, 2016. Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. Mai 2016. Bd. 11, Nr. 3, S. 53–66. DOI 10.21256/zhaw-4772
Eigenmann, Denise, and Gabriele Hasenberg. 2016. “Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11 (3): 53–66. https://doi.org/10.21256/zhaw-4772.
Eigenmann, Denise, and Gabriele Hasenberg. “Pregnancy Based Learning - Werkstattbericht.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 11, no. 3, May 2016, pp. 53–66, https://doi.org/10.21256/zhaw-4772.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.