Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Dec-2023 | “I looked it up in DeepL” : machine translation and digital tools in the language classroom | Cotelli Kureth, Sara; Delorme Benites, Alice; Haller, Mara; Noghrechi, Hasti; Steele, Elizabeth |
14-Aug-2023 | Wenn die Künstliche Intelligenz die Schulbank drückt : Einblicke in die Funktionsweise, Potenziale und Gefahren von KI im Fremdsprachenunterricht | Delorme Benites, Alice |
Aug-2023 | Datenbasiertes Lehren und Lernen mit Korpora im Fremdsprachenunterricht | Liste Lamas, Elsa; Runte, Maren; Hicks, Nina |
13-Jul-2023 | Writing technology, thinking, and learning : book of abstracts of the 12th Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing | Rapp, Christian; Whitehouse, Marlies; Messerknecht, Elena |
15-Jun-2023 | Post-editing raw MT output : definition and (affective) considerations for language teaching | Lehr, Caroline; Summers, Elana |
16-May-2023 | What we (all) do in the shadows : language learning in the era of machine translation | Delorme Benites, Alice; Steele, Elizabeth; Cotelli Kureth, Sara; Lehr, Caroline |
6-May-2022 | Machine translation literacy für den DaF/DaZ-Unterricht : Chancen und Herausforderungen | Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline |
4-May-2022 | Translation technologies, teaching and transdisciplinary research : where we stand and where we can go : invited guest lecture at Ewha Womans University, Seoul, South Korea, 4 May 2022 | Massey, Gary |
Apr-2022 | Neural machine translation and language teaching : possible implications for the CEFR | Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline |
Apr-2022 | Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrant*innen | Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra |
2022 | Konstruktion(en) erst- und zweitsprachlichen Wissens : Lernprozesse und Steuerungsoptionen aus gebrauchsbasierter Perspektive | Madlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike |
2022 | Aufmerksamkeitslenkung durch strukturierte Inputfluten : Gelingensbedingungen impliziten und expliziten inzidentellen Zweitsprachlernens | Madlener-Charpentier, Karin |
2022 | Translation literacy in additional language learning : closing the conceptual divide between translation and language education | Massey, Gary |
2022 | EEMBaren deskriptore-eskala argigarriak : zeinu-hizkuntzako gaitasunak | Keller, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei |
2022 | Optionen der didaktischen Formfokussierung zwischen Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung : Einleitung zum Sammelband | Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio |