Issue Date | Title | Involved Person(s) |
30-Sep-2021 | A challenge for applied linguistics : developing a novel curriculum in the field of language and integration | Konstantinidou, Liana; Stadler, Ursula |
2021 | Rethinking intercultural competence in foreign and second language classrooms for adult migrant learners | Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra |
7-Nov-2020 | Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrantinnen und Migranten | Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hohenstein, Christiane |
6-Sep-2019 | Rethinking intercultural competence in foreign and second language classrooms | Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hohenstein, Christiane |
Mar-2019 | Diversität und Gender im DaZ-Unterricht | Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2018 | Durch Mitreden für Diversität im DaF/DaZ-Unterricht sensibilisieren | Suter Reich, Virginia; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
11-Feb-2017 | Berufsethos von Sprachkursleitenden im Integrationsbereich | Suter Reich, Virginia; Forster-Heinzer, Sarah; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2015 | Language attitudes and language proficiency of undergraduate students in English-medium instruction | Studer, Patrick; Konstantinidou, Triantafyllia Liana |
2014 | Das Schreiben prozessorientiert unterrichten, aber produktorientiert testen? : Widersprüche zwischen sprachdidaktischen Konzepten und realen Testsituationen | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Dieterich, Sebastian; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto |