Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Wie Intuition Entscheidungen positiv beeinflussen kann
Authors: Pichel, Kerstin
Published in: KMU Magazin
Volume(Issue): 2017
Issue: 2
Page(s): 98
Pages to: 101
Issue Date: 2017
Publisher / Ed. Institution: Horn
ISSN: 1424-7119
Language: German
Subjects: Analyse; Manager; Entscheidungsfindung
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
Abstract: Obwohl nur jeder vierte Manager ein analytischer Denker ist, werden in jeder zweiten Firma lineare Analysetools und Entscheidungswege angewandt. Zunehmend jedoch findet auch die Intuition auf Basis von Erfahrungswissen Platz in der strategischen Entscheidungsfindung. Der Beitrag skizziert einen Ansatz für intuitive Analysen.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10247
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute for Organizational Viability (IOV)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.