Search


Results 91-105 of 356 (Search time: 0.007 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleInvolved Person(s)
2016Förderung der allgemeinen Schreibkompetenz an Berufsfachschulen: Prozessorientierte Schreibdidaktik zwischen Deutsch als Muttersprache (DaM) und Deutsch als Zweitsprache (DaZ)Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana
2016Schreiben durch Lesen in der Fremdsprache : zeitgenössische Literatur als Schreib-AnlassSchumacher, Monika
2016The scalability of writing phasesFürer, Mathias
2016Assessing writing in vocational education and training schools : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Kruse, Otto
2016Schreiben in der Finanzanalyse als Differenzierung und intralinguale Übersetzung zwischen DomänenWhitehouse, Marlies
2016Do we still need an army like in the First World War? An argumentative analysis of a television debate on abolishing compulsory military service in SwitzerlandJacquin, Jérôme; Zampa, Marta
2016In die Geschichten erzählen : die Analyse von Narration in öffentlicher KommunikationPerrin, Daniel; Wyss, Vinzenz
2016Thesis writer (TW) : tapping scale effects in academic writing instructionRapp, Christian; Kruse, Otto
2016Arguing with oneself : the writing process as an argumentative soliloquyZampa, Marta; Perrin, Daniel
6-Nov-2015Communication as translation : intercultural translation in journalistic text productionGnach, Aleksandra
Sep-2015Authority-based arguments in professional interactions : a discursive perspectiveZampa, Marta; Delaloye Saillen, Laura
25-Aug-2015Vom fokussierten zum beiläufigen Schreiben : Sprachgebrauchswandel in journalistischer NachrichtenproduktionPerrin, Daniel
Aug-2015What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention studyKonstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim
13-Jul-2015Public StorytellingPerrin, Daniel
29-May-2015Vom fokussierten Schreiben zum Writing-by-the-WayGnach, Aleksandra; Perrin, Daniel
Results 91-105 of 356 (Search time: 0.007 seconds).