Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2019 | Finanzjournalismus im Spannungsfeld von Fachwissen, Stories und Finanzliteralität | Whitehouse, Marlies; b-public AG |
2019 | (Mis)framing photographs as an obstacle to fair dissent | Zampa, Marta; Pollaroli, Chiara |
2019 | De l'apprenant-élève à l'apprenant-chercheur | Delorme Benites, Alice |
2019 | The future of translator education : a dialogue | Massey, Gary; Kiraly, Don |
2019 | Strengthening media accountability through regulated self-regulation : the Swiss model | Saner, Mirco; Wyss, Vinzenz |
2019 | EMT opportunities for Ukraine : the view of a (Swiss) non-EU member | Massey, Gary |
2019 | Informed Consent in verständlicher Form : Zusammenfassung des Forschungsprojekts «Verständlichkeit – Anforderung des Humanforschungsgesetzes und deren Umsetzung» | De Nardi, Gianni; Ehrensberger-Dow, Maureen; Matic, Igor; Steiner, Felix |
2019 | Phraseologische Textvernetzung online : dialogisches und intertextuelles Potential in Online-Debattenforen | Kleinberger, Ulla |
2019 | Good practice verdichten : Gastkapitel mit Daniel Perrin | Whitehouse, Marlies; Perrin, Daniel |
2019 | Embracing complexity : towards an emergent approach to translator education | Massey, Gary; Kiraly, Don |
2019 | An ergonomic comparison of translation tool interfaces | Kappus, Martin; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2019 | WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und Medienhandeln von Schülerinnen und Schülern während und zum Zweck von ausserschulischen Lernaktivitäten | Schneider Stingelin, Colette; Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline |
2019 | WhatsApp, Snapchat, Instagram : Hausaufgaben und Medienhandeln | Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette |
2019 | Cognitive load in translation : the role of emotions | Hunziker Heeb, Andrea; Lehr, Caroline; Ehrensberger-Dow, Maureen |
2019 | Learning to bridge the divide : integrating teacher and organisational development in translator education | Massey, Gary |