Issue Date | Title | Involved Person(s) |
6-Nov-2015 | Communication as translation : intercultural translation in journalistic text production | Gnach, Aleksandra |
Sep-2015 | Authority-based arguments in professional interactions : a discursive perspective | Zampa, Marta; Delaloye Saillen, Laura |
25-Aug-2015 | Vom fokussierten zum beiläufigen Schreiben : Sprachgebrauchswandel in journalistischer Nachrichtenproduktion | Perrin, Daniel |
Aug-2015 | What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention study | Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim |
13-Jul-2015 | Public Storytelling | Perrin, Daniel |
29-May-2015 | Vom fokussierten Schreiben zum Writing-by-the-Way | Gnach, Aleksandra; Perrin, Daniel |
12-Mar-2015 | Vom Schreiben davor und danach : Textproduktions-Praxis empirisch erforscht | Perrin, Daniel |
2015 | Lesen und Schreiben : der richtige Umgang mit Texten im Studium | Kruse, Otto |
2015 | Schreiben an der Universität Konstanz : Eine Befragung von Studierenden und Lehrenden | Kruse, Otto; Meyer, Heike; Everke Buchanan, Stefanie |
2015 | Wissenschaftliche Autorschaft in prognostischen Texten | Steiner, Felix |
2015 | Die Kunst des In-die-Geschichten-Erzählens | Perrin, Daniel |
2015 | Financial analysts as professional writers in cross-disciplinary communication : critical situations and good practices | Whitehouse, Marlies |
2015 | Come scrivere tesi, saggi e articoli : documentarsi, preparare e organizzare un testo con gli strumenti del web | Riediger, Hellmut |
2015 | Capturing editorial gatekeeping through the analysis of argumentation in editorial conference discussions | Luciani, Margherita; Rocci, Andrea; Zampa, Marta |
2015 | Educational genres in Eastern Europe : a comparison of the genres in the humanities departments of three countries | Bekar, Mira; Doroholschi, Claudia I.; Kruse, Otto; Yakhontova, Tatyana |