Publikationstyp: Konferenz: Paper
Art der Begutachtung: Peer review (Publikation)
Titel: Cross industrial PLM benchmarking using maturity models
Autor/-in: Steck, Philipp
Nyffenegger, Felix
Vogt, Helen
Hänggi, Roman
et. al: No
DOI: 10.1007/978-3-030-62807-9_43
Tagungsband: PLM 2020 : Product Lifecycle Management Enabling Smart X
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: Nyffenegger, Felix
Ríos, José
Rivest, Louis
Bouras, Abdelaziz
Seiten: 538
Seiten bis: 552
Angaben zur Konferenz: 17th IFIP International Conference on Product Lifecycle Management, Rapperswil, Switzerland, 5-8 July 2020
Erscheinungsdatum: 2020
Reihe: IFIP Advances in Information and Communication Technology
Reihenzählung: 594
Verlag / Hrsg. Institution: Springer
Verlag / Hrsg. Institution: Cham
ISBN: 978-3-030-62806-2
978-3-030-62807-9
ISSN: 1868-4238
1868-422X
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Benchmarking; Maturity model; PLM
Fachgebiet (DDC): 658.5: Produktionssteuerung
Zusammenfassung: Maturity models are commonly used to assess a company’s position on a roadmap towards a defined mature PLM environment. The models focus mainly on an internal point of view, comparing a current state to a possible future state. The high level of adjustments in these models to the individual companies needed, make it difficult to compare companies across industries using existing maturity models. The aim of this paper is to introduce a generic, cross-industrial maturity model suitable for the benchmarking of companies. The model uses an ability-based approach, similar to a case form report. Using the model, a first benchmarking study has been conducted among ten Swiss companies. This initial study allowed to verify and discuss the suitability of the developed model. Furthermore, the actual results of benchmarking lead to interesting insights into potential success factors to achieve higher PLM maturity. This paper discusses both the maturity model and the actual results.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/21456
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Institut für Marketing Management (IMM)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.