Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.21256/zhaw-1949
Publikationstyp: Buchbeitrag
Art der Begutachtung: Editorial review
Titel: Research-driven translation teaching : doing applied linguistics to empower the learning organisation
Autor/-in: Massey, Gary
DOI: 10.21256/zhaw-1949
10.1515/9783110496604-023
Erschienen in: Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: Perrin, Daniel
Kleinberger, Ulla
Seite(n): 184
Seiten bis: 193
Erscheinungsdatum: 2017
Reihe: De Gruyter Collection
Reihenzählung: 1
Verlag / Hrsg. Institution: De Gruyter
Verlag / Hrsg. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-11-049660-4
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Translator education; Expertise development; Organisational learning; Co-emergence
Fachgebiet (DDC): 418.02: Translationswissenschaft
Zusammenfassung: This chapter considers a transversal approach to research-driven teaching, exploring how research at the IUED Institute of Translation and Interpreting at the Zurich University of Applied Sciences has fed into didactic and action research initiatives in an attempt to narrow the theory-practice divide in translator and language-mediator education. After discussing process-oriented and situated methods in translation teaching, it presents research initiatives designed to investigate learning effects among the various actors involved. Moving from curricular and expertise development to the learning organisation itself, it concludes by situating the initiatives within a recent fractal model of co-emergent learning.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/5127
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): CC BY-NC-ND 3.0: Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 3.0 Unported
Departement: Angewandte Linguistik
Organisationseinheit: Institut für Übersetzen und Dolmetschen (IUED)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Angewandte Linguistik

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
2017_Massey_Research-driven_translation_teaching.pdf123.25 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige
Massey, G. (2017). Research-driven translation teaching : doing applied linguistics to empower the learning organisation. In D. Perrin & U. Kleinberger (Eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 184–193). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1949
Massey, G. (2017) ‘Research-driven translation teaching : doing applied linguistics to empower the learning organisation’, in D. Perrin and U. Kleinberger (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 184–193. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1949.
G. Massey, “Research-driven translation teaching : doing applied linguistics to empower the learning organisation,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 184–193. doi: 10.21256/zhaw-1949.
MASSEY, Gary, 2017. Research-driven translation teaching : doing applied linguistics to empower the learning organisation. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 184–193. ISBN 978-3-11-049660-4
Massey, Gary. 2017. “Research-Driven Translation Teaching : Doing Applied Linguistics to Empower the Learning Organisation.” In Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, 184–93. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1949.
Massey, Gary. “Research-Driven Translation Teaching : Doing Applied Linguistics to Empower the Learning Organisation.” Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, De Gruyter, 2017, pp. 184–93, https://doi.org/10.21256/zhaw-1949.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.