Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring
Authors: Arni, Thomas
Baudinot, Gerold
Braschler, Martin
Published in: Goldwyn Reports
Issue Date: 2008
Publisher / Ed. Institution: Goldwyn Partners Group
Publisher / Ed. Institution: Baar
Language: German
Subjects: Reputation
Subject (DDC): 659: Advertising and public relations
Abstract: In den vielen Unternehmen wird heutzutage eine Form von Reputation Management betrieben. Bestehende Lösungen beschränken sich allerdings fast ausschliesslich auf den klassischen Medien. In diesem Umfeld sind Anbieter von Medien Clipping wie Argus etc tätig. Die sekundären Medien (soziale Medien), wie Blogs, Foren oder soziale Netzwerke werden aber weitgehend ausser Acht gelassen. Diese Medien haben sich als meinungsbildende Komponente etabliert. Das Wachstum dieser Form von Informationen nimmt zudem kontinuierlich zu. Um dieser Informationsflut bezüglich der Medien Herr zu werden, bedarf es der Automatisierung. Dies ist Grundvoraussetzung für ein, bezüglich Kosten und Qualität tragbares und zielgerichtetes Reputation Management.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/4726
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Computer Science (InIT)
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Arni, T., Baudinot, G., & Braschler, M. (2008). Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring. Goldwyn Reports.
Arni, T., Baudinot, G. and Braschler, M. (2008) ‘Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring’, Goldwyn Reports [Preprint].
T. Arni, G. Baudinot, and M. Braschler, “Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring,” Goldwyn Reports, 2008.
ARNI, Thomas, Gerold BAUDINOT und Martin BRASCHLER, 2008. Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring. Goldwyn Reports. 2008
Arni, Thomas, Gerold Baudinot, and Martin Braschler. 2008. “Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring.” Goldwyn Reports.
Arni, Thomas, et al. “Wissensvorsprung durch Reputation Monitoring.” Goldwyn Reports, 2008.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.