Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.21256/zhaw-29706
Publikationstyp: Konferenz: Paper
Art der Begutachtung: Peer review (Publikation)
Titel: Now you (don’t) see me : camera use in online course settings
Autor/-in: Leikert-Boehm, Ninja
Matter, Philipp
Heinrich, Peter
et. al: No
DOI: 10.18420/delfi2023-20
10.21256/zhaw-29706
Tagungsband: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI)
Seite(n): 111
Seiten bis: 122
Angaben zur Konferenz: 21. Fachtagung Bildungstechnologien der GI Fachgruppe Bildungstechnologien (DELFI), 10. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI), Aachen, Deutschland, 11.-14. September 2023
Erscheinungsdatum: 2023
Reihe: Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings
Reihenzählung: P-322
Verlag / Hrsg. Institution: Gesellschaft für Informatik
Verlag / Hrsg. Institution: Bonn
ISBN: 978-3-88579-732-6
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Camera use; Online teaching; Computer-mediated communication; Social presence
Fachgebiet (DDC): 378: Hochschulbildung
Zusammenfassung: The COVID-19 pandemic has accelerated the transformation towards online and hybrid teaching. While these modalities have been shown to have many beneficial aspects, they can also limit the social presence and collective engagement in learning activities. In this paper, we present exploratory observations on the role of video features in online and hybrid course settings during the pandemic. By analyzing survey data from three university courses in 2021/2022, we identify different explanations for students’ behavior in regulating their social presence by turning their cameras on (or rather off). We suggest that the benefits of cameras are highly contextual and may conflict with students’ specific goals and expectations, as well as their territorial habits, which should be taken into account when designing course content and didactic methods.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/29706
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): CC BY-SA 4.0: Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Institut für Wirtschaftsinformatik (IWI)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
2023_LeikertBoehm-etal_Camera-use-in-online-course-settings.pdf231.66 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige
Leikert-Boehm, N., Matter, P., & Heinrich, P. (2023). Now you (don’t) see me : camera use in online course settings [Conference paper]. 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 111–122. https://doi.org/10.18420/delfi2023-20
Leikert-Boehm, N., Matter, P. and Heinrich, P. (2023) ‘Now you (don’t) see me : camera use in online course settings’, in 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: Gesellschaft für Informatik, pp. 111–122. Available at: https://doi.org/10.18420/delfi2023-20.
N. Leikert-Boehm, P. Matter, and P. Heinrich, “Now you (don’t) see me : camera use in online course settings,” in 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2023, pp. 111–122. doi: 10.18420/delfi2023-20.
LEIKERT-BOEHM, Ninja, Philipp MATTER und Peter HEINRICH, 2023. Now you (don’t) see me : camera use in online course settings. In: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Conference paper. Bonn: Gesellschaft für Informatik. 2023. S. 111–122. ISBN 978-3-88579-732-6
Leikert-Boehm, Ninja, Philipp Matter, and Peter Heinrich. 2023. “Now You (Don’t) See Me : Camera Use in Online Course Settings.” Conference paper. In 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 111–22. Bonn: Gesellschaft für Informatik. https://doi.org/10.18420/delfi2023-20.
Leikert-Boehm, Ninja, et al. “Now You (Don’t) See Me : Camera Use in Online Course Settings.” 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik, 2023, pp. 111–22, https://doi.org/10.18420/delfi2023-20.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.