Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-23906
Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | Not specified |
Title: | „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen |
Authors: | Wüst, Nathalie Köppel, Selina Keller-Hoehl, Franca Echsel, Angelika |
et. al: | No |
DOI: | 10.21256/zhaw-23906 |
Published in: | Praxis Ergotherapie |
Volume(Issue): | 2021 |
Issue: | 4 |
Page(s): | 215 |
Pages to: | 219 |
Issue Date: | Apr-2021 |
Publisher / Ed. Institution: | Verlag Modernes Lernen |
ISSN: | 0932-9692 |
Language: | German |
Subjects: | Schulbasierte Ergotherapie; Selbstwahrnehmung; Konzentration; Energie-Pausen |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities 615.8515: Occupational therapy |
Abstract: | Wie aus dem Satz „Manchmal habe ich zu viel Energie!“ das Projekt vom „Energie-Kind“ entstand. Drei Ergotherapiestudentinnen der ZHAW starteten im Oktober 2020 im Rahmen der Projektwerkstatt ein besonderes Unterfangen: ein Projekt mit der Schule Schachen, welches die Schüler und Schülerinnen einer 2. Klasse maßgebend mitgestalten konnten. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/23906 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Occupational Therapy (IER) |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2021_Wuest-etal_Energie-Kinder_ErgoPraxis.pdf | 533.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Wüst, N., Köppel, S., Keller-Hoehl, F., & Echsel, A. (2021). „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen. Praxis Ergotherapie, 2021(4), 215–219. https://doi.org/10.21256/zhaw-23906
Wüst, N. et al. (2021) ‘„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen’, Praxis Ergotherapie, 2021(4), pp. 215–219. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.
N. Wüst, S. Köppel, F. Keller-Hoehl, and A. Echsel, “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen,” Praxis Ergotherapie, vol. 2021, no. 4, pp. 215–219, Apr. 2021, doi: 10.21256/zhaw-23906.
WÜST, Nathalie, Selina KÖPPEL, Franca KELLER-HOEHL und Angelika ECHSEL, 2021. „Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen. Praxis Ergotherapie. April 2021. Bd. 2021, Nr. 4, S. 215–219. DOI 10.21256/zhaw-23906
Wüst, Nathalie, Selina Köppel, Franca Keller-Hoehl, and Angelika Echsel. 2021. “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen.” Praxis Ergotherapie 2021 (4): 215–19. https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.
Wüst, Nathalie, et al. “„Energie-Kinder“ lassen Drachen steigen.” Praxis Ergotherapie, vol. 2021, no. 4, Apr. 2021, pp. 215–19, https://doi.org/10.21256/zhaw-23906.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.