Publication type: | Conference paper |
Type of review: | Peer review (abstract) |
Title: | Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die 'Energiemanagement-Schulung' : ein Fallbeispiel |
Authors: | Signer, Tabea Weise, Andrea |
et. al: | No |
Proceedings: | Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019 |
Editors of the parent work: | Scholz-Minkwitz, Esther Minkwitz, Kirsten |
Page(s): | 135 |
Pages to: | 151 |
Conference details: | Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019, Bochum, 8.-9. November 2019 |
Issue Date: | Nov-2019 |
Series: | Neue Reihe Ergotherapie / Reihe 10 / Fachbereich Neurologie |
Series volume: | 20 |
Publisher / Ed. Institution: | Schulz-Kirchner |
Publisher / Ed. Institution: | Idstein |
ISBN: | 978-3-8248-1253-0 978-3-8248-9957-9 |
Language: | German |
Subjects: | Patientenedukation; Ergotherapie |
Subject (DDC): | 615.8515: Occupational therapy |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/19048 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Occupational Therapy (IER) |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Signer, T., & Weise, A. (2019). Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die ‘Energiemanagement-Schulung’ : ein Fallbeispiel [Conference paper]. In E. Scholz-Minkwitz & K. Minkwitz (eds.), Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019 (pp. 135–151). Schulz-Kirchner.
Signer, T. and Weise, A. (2019) ‘Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die “Energiemanagement-Schulung” : ein Fallbeispiel’, in E. Scholz-Minkwitz and K. Minkwitz (eds) Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019. Idstein: Schulz-Kirchner, pp. 135–151.
T. Signer and A. Weise, “Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die ‘Energiemanagement-Schulung’ : ein Fallbeispiel,” in Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019, Nov. 2019, pp. 135–151.
SIGNER, Tabea und Andrea WEISE, 2019. Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die ‚Energiemanagement-Schulung‘ : ein Fallbeispiel. In: Esther SCHOLZ-MINKWITZ und Kirsten MINKWITZ (Hrsg.), Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019. Conference paper. Idstein: Schulz-Kirchner. November 2019. S. 135–151. ISBN 978-3-8248-1253-0
Signer, Tabea, and Andrea Weise. 2019. “Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die ‘Energiemanagement-Schulung’ : ein Fallbeispiel.” Conference paper. In Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019, edited by Esther Scholz-Minkwitz and Kirsten Minkwitz, 135–51. Idstein: Schulz-Kirchner.
Signer, Tabea, and Andrea Weise. “Betätigungsorientierte Patientenedukation und Kompensation im stationären Rehabilitations-Alltag : die ‘Energiemanagement-Schulung’ : ein Fallbeispiel.” Lebensweltorientierung in der Neurologie - Ergotherapeuten als Komplizen für Teilhabe : Herbsttagung DVE des Fachausschusses Neurologie 2019, edited by Esther Scholz-Minkwitz and Kirsten Minkwitz, Schulz-Kirchner, 2019, pp. 135–51.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.