Publikationstyp: Konferenz: Paper
Art der Begutachtung: Peer review (Abstract)
Titel: Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education
Autor/-in: Gülbahar, Yasemin
Rapp, Christian
Erlemann, Jennifer
DOI: 10.978.38309/31423
Tagungsband: Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: Rummler, Klaus
Seite(n): 599
Seiten bis: 607
Angaben zur Konferenz: Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft, Zürich, 1-4 September 2014
Erscheinungsdatum: 2014
Reihe: Medien in der Wissenschaft
Reihenzählung: 67
Verlag / Hrsg. Institution: Waxmann
Verlag / Hrsg. Institution: Münster
ISBN: 978-3-8309-3142-3
Sprache: Deutsch
Schlagwörter: Education; Social media
Fachgebiet (DDC): 378: Hochschulbildung
Zusammenfassung: In an ongoing EU FP7 Era.NET RUS project, utilising a mixed-method approach (interviews/focus group (n=145) in four countries; online teaching style survey), we, among others, researched how instructors and students in higher education (HE) use social media (SoMe) for teaching, learning, and research. We revealed potential benefits of SoMe usage by instructors in HE classrooms. However, although many instructors are open-minded about applying SoMe in their teaching contexts, they often face difficulties when deciding how to integrate it in their instructional designs. Therefore, we are currently developing a SoMe toolkit that will (a) assess the instructor’s teaching scenario by asking four questions, (b) suggest the best matching SoMe class by utilising an algorithm based on pedagogical principles, and (c) provide guidelines for the instructor on how to integrate the suggested SoMe class in his or her teaching. The pedagogical framework of the toolkit will be presented in detail in this paper. At the conference, you will be able to test the toolkit’s functions, see the users’ data entry visualised in nearly real time, and give feedback and discuss.  
URI: http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/3142Volltext.pdf
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15658
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Zentrum für Innovative Didaktik (ZID)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Zur Langanzeige
Gülbahar, Y., Rapp, C., & Erlemann, J. (2014). Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education [Conference paper]. In K. Rummler (ed.), Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken (pp. 599–607). Waxmann. https://doi.org/10.978.38309/31423
Gülbahar, Y., Rapp, C. and Erlemann, J. (2014) ‘Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education’, in K. Rummler (ed.) Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken. Münster: Waxmann, pp. 599–607. Available at: https://doi.org/10.978.38309/31423.
Y. Gülbahar, C. Rapp, and J. Erlemann, “Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education,” in Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken, 2014, pp. 599–607. doi: 10.978.38309/31423.
GÜLBAHAR, Yasemin, Christian RAPP und Jennifer ERLEMANN, 2014. Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education. In: Klaus RUMMLER (Hrsg.), Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken [online]. Conference paper. Münster: Waxmann. 2014. S. 599–607. ISBN 978-3-8309-3142-3. Verfügbar unter: http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/3142Volltext.pdf
Gülbahar, Yasemin, Christian Rapp, and Jennifer Erlemann. 2014. “Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education.” Conference paper. In Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken, edited by Klaus Rummler, 599–607. Münster: Waxmann. https://doi.org/10.978.38309/31423.
Gülbahar, Yasemin, et al. “Social media toolkit : supporting instructors to create social and unbound learning spaces in higher education.” Lernräume gestalten : Bildungskontexte vielfältig denken, edited by Klaus Rummler, Waxmann, 2014, pp. 599–607, https://doi.org/10.978.38309/31423.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.