Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool
Authors: Hüttermann, Marcel
Bearth, Angela
Hannich, Frank
Published in: Marketing Review St. Gallen
Volume(Issue): 35
Issue: 6
Page(s): 76
Pages to: 83
Issue Date: 2018
Publisher / Ed. Institution: Thexis Verlag
ISSN: 1865-6544
1865-7516
Language: German
Subject (DDC): 659: Advertising and public relations
Abstract: Sportsponsoring hat als Marketing-Tool gegenüber aktuellen und potenziellen Mitarbeitern an Aufmerksamkeit gewonnen. Wir konnten nachweisen, dass das hier vorgestellte Sponsoring-Engagement signifikante Auswirkungen auf das wahrgenommene Image, das Commitment gegenüber dem Unternehmen und die Arbeitszufriedenheit der Mitarbeiter hat.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/15447
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

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Hüttermann, M., Bearth, A., & Hannich, F. (2018). Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool. Marketing Review St. Gallen, 35(6), 76–83.
Hüttermann, M., Bearth, A. and Hannich, F. (2018) ‘Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool’, Marketing Review St. Gallen, 35(6), pp. 76–83.
M. Hüttermann, A. Bearth, and F. Hannich, “Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool,” Marketing Review St. Gallen, vol. 35, no. 6, pp. 76–83, 2018.
HÜTTERMANN, Marcel, Angela BEARTH und Frank HANNICH, 2018. Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool. Marketing Review St. Gallen. 2018. Bd. 35, Nr. 6, S. 76–83
Hüttermann, Marcel, Angela Bearth, and Frank Hannich. 2018. “Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool.” Marketing Review St. Gallen 35 (6): 76–83.
Hüttermann, Marcel, et al. “Sportsponsoring als Employer-Branding-Tool.” Marketing Review St. Gallen, vol. 35, no. 6, 2018, pp. 76–83.


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