Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument |
Authors: | Müller-Stewens, Günter Müller, Adrian |
DOI: | 10.1007/978-3-8349-8805-8_15 |
Published in: | Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek |
Editors of the parent work: | Reimer, Marko Fiege, Stefanie |
Page(s): | 238 |
Pages to: | 257 |
Issue Date: | 2009 |
Publisher / Ed. Institution: | Gabler |
Publisher / Ed. Institution: | Wiesbaden |
ISBN: | 978-3-8349-1611-2 978-3-8349-8805-8 |
Language: | German |
Subjects: | Controlling; Strategie; Trendforschung; Zukunftsforschung |
Subject (DDC): | 658.4: Executive Management |
Abstract: | Getrieben durch den gestiegenen Innovationsdruck und den erhöhten Bedarf nach strategischer Orientierung, ist in den letzten Jahren das Interesse der Unternehmen an den Methoden und Erkenntnissen der Trend- und Zukunftsforschung stark gewachsen: Etliche Kongresse, Praxiszirkel und Netzwerke wurden zum Thema ins Leben gerufen, eine Vielzahl an neuen Foresight-Agenturen und Think-Tanks wurde gegründet und sogar klassische, gestandene Strategieberatungen bieten heute umfangreiche Dienstleistungen im Bereich „Strategic Foresight“ an. Wer möchte, kann sich heute täglich mit neuen Trendlettern, Zukunftsstudien, Impulsartikeln, „Insights“, „Alerts“ oder „schwachen Signalen“ eindecken. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/12641 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Müller-Stewens, G., & Müller, A. (2009). Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument. In M. Reimer & S. Fiege (eds.), Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek (pp. 238–257). Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15
Müller-Stewens, G. and Müller, A. (2009) ‘Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument’, in M. Reimer and S. Fiege (eds) Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek. Wiesbaden: Gabler, pp. 238–257. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
G. Müller-Stewens and A. Müller, “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument,” in Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, M. Reimer and S. Fiege, Eds. Wiesbaden: Gabler, 2009, pp. 238–257. doi: 10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
MÜLLER-STEWENS, Günter und Adrian MÜLLER, 2009. Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument. In: Marko REIMER und Stefanie FIEGE (Hrsg.), Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek. Wiesbaden: Gabler. S. 238–257. ISBN 978-3-8349-1611-2
Müller-Stewens, Günter, and Adrian Müller. 2009. “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument.” In Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, edited by Marko Reimer and Stefanie Fiege, 238–57. Wiesbaden: Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
Müller-Stewens, Günter, and Adrian Müller. “Strategic foresight : Trend- und Zukunftsforschung als Strategieinstrument.” Perspektiven des strategischen Controllings : Festschrift für Professor Dr. Ulrich Krystek, edited by Marko Reimer and Stefanie Fiege, Gabler, 2009, pp. 238–57, https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8805-8_15.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.