Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.21256/zhaw-11157
Publikationstyp: Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Art der Begutachtung: Peer review (Publikation)
Titel: Digital insurance brokers - old wine in new bottles? : how digital brokers create value
Autor/-in: Zeier Röschmann, Angela
DOI: 10.1007/s12297-018-0413-6
10.21256/zhaw-11157
Erschienen in: Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft
Band(Heft): 107
Heft: 3
Seite(n): 273
Seiten bis: 291
Erscheinungsdatum: 21-Aug-2018
Verlag / Hrsg. Institution: Springer
ISSN: 0044-2585
1865-9748
Sprache: Englisch
Fachgebiet (DDC): 360: Soziale Probleme und Sozialversicherungen
Zusammenfassung: This article analyzes digital brokers in the countries of the DACH region, Germany, Austria, and Switzerland, from a business model perspective. We argue that the potential to create new value for insurance customers has not yet been fully realized. Our analysis has identified two strategic action areas. The first concerns the exploitation of the wealth of customer data available. Those digital brokers who will succeed in generating new content and services using data analytics have the potential to take customer centricity and individuality to new bounds. The second centers around introducing aspects of community, such as connecting peers and enabling them to interact. The critical success factors are volume, a high degree of automation as well as leveraging the infrastructure and data to delivering new, value-adding content and services that go beyond traditional intermediation.
Weitere Angaben: Erworben im Rahmen der Schweizer Nationallizenzen (http://www.nationallizenzen.ch)
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/11157
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Gesperrt bis: 2022-08-21
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Institut für Risk & Insurance (IRI)
Publiziert im Rahmen des ZHAW-Projekts: Digitales Versicherungsbroking
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
ZeierRöschmann2018_Article_DigitalInsuranceBrokersOldWine.pdf399.27 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige
Zeier Röschmann, A. (2018). Digital insurance brokers - old wine in new bottles? : how digital brokers create value. Zeitschrift Für Die Gesamte Versicherungswissenschaft, 107(3), 273–291. https://doi.org/10.1007/s12297-018-0413-6
Zeier Röschmann, A. (2018) ‘Digital insurance brokers - old wine in new bottles? : how digital brokers create value’, Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft, 107(3), pp. 273–291. Available at: https://doi.org/10.1007/s12297-018-0413-6.
A. Zeier Röschmann, “Digital insurance brokers - old wine in new bottles? : how digital brokers create value,” Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft, vol. 107, no. 3, pp. 273–291, Aug. 2018, doi: 10.1007/s12297-018-0413-6.
ZEIER RÖSCHMANN, Angela, 2018. Digital insurance brokers - old wine in new bottles? : how digital brokers create value. Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft. 21 August 2018. Bd. 107, Nr. 3, S. 273–291. DOI 10.1007/s12297-018-0413-6
Zeier Röschmann, Angela. 2018. “Digital Insurance Brokers - Old Wine in New Bottles? : How Digital Brokers Create Value.” Zeitschrift Für Die Gesamte Versicherungswissenschaft 107 (3): 273–91. https://doi.org/10.1007/s12297-018-0413-6.
Zeier Röschmann, Angela. “Digital Insurance Brokers - Old Wine in New Bottles? : How Digital Brokers Create Value.” Zeitschrift Für Die Gesamte Versicherungswissenschaft, vol. 107, no. 3, Aug. 2018, pp. 273–91, https://doi.org/10.1007/s12297-018-0413-6.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.