Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben
Authors: Schulze, Christina
Page, Julie
Espei, Andrea
DOI: 10.1055/s-0030-1253184
Published in: Ergopraxis
Volume(Issue): 2
Issue: 10
Page(s): 30
Pages to: 31
Issue Date: 2009
Publisher / Ed. Institution: Thieme
ISSN: 1439-2283
1869-5507
Language: German
Subjects: ADL; Ergotherapie; Assessment
Subject (DDC): 615.8515: Occupational therapy
Abstract: Viele gängige Instrumente arbeiten nach dem „Gießkannenprinzip“, statt spezifischen Fragen nachzugehen. Wo es für die funktionelle Messung von Fähigkeiten und Fertigkeiten brauchbare Assessments gibt, ist die Auswahl auf Betätigungsebene geringer. Das Pediatric Evaluation of Disability Inventory, kurz PEDI, gießt gezielt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/4600
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Health Sciences
Organisational Unit: Institute of Occupational Therapy (IER)
Appears in collections:Publikationen Gesundheit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Schulze, C., Page, J., & Espei, A. (2009). Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben. Ergopraxis, 2(10), 30–31. https://doi.org/10.1055/s-0030-1253184
Schulze, C., Page, J. and Espei, A. (2009) ‘Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben’, Ergopraxis, 2(10), pp. 30–31. Available at: https://doi.org/10.1055/s-0030-1253184.
C. Schulze, J. Page, and A. Espei, “Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben,” Ergopraxis, vol. 2, no. 10, pp. 30–31, 2009, doi: 10.1055/s-0030-1253184.
SCHULZE, Christina, Julie PAGE und Andrea ESPEI, 2009. Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben. Ergopraxis. 2009. Bd. 2, Nr. 10, S. 30–31. DOI 10.1055/s-0030-1253184
Schulze, Christina, Julie Page, and Andrea Espei. 2009. “Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben.” Ergopraxis 2 (10): 30–31. https://doi.org/10.1055/s-0030-1253184.
Schulze, Christina, et al. “Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben.” Ergopraxis, vol. 2, no. 10, 2009, pp. 30–31, https://doi.org/10.1055/s-0030-1253184.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.