Title: Assessment : PEDI – ADLs von Kindern gezielt erheben
Authors : Schulze, Christina
Page, Julie
Espei, Andrea
Published in : Ergopraxis
Volume(Issue) : 2
Issue : 10
Pages : 30
Pages to: 31
Publisher / Ed. Institution : Georg Thieme
Issue Date: 2009
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: No review
Language : German
Subjects : ADL; Ergotherapie; Assessment
Subject (DDC) : 615.8515: Occupational therapy
Abstract: Viele gängige Instrumente arbeiten nach dem „Gießkannenprinzip“, statt spezifischen Fragen nachzugehen. Wo es für die funktionelle Messung von Fähigkeiten und Fertigkeiten brauchbare Assessments gibt, ist die Auswahl auf Betätigungsebene geringer. Das Pediatric Evaluation of Disability Inventory, kurz PEDI, gießt gezielt.
Departement: Gesundheit
Organisational Unit: Institute of Occupational Therapy (IER)
Publication type: Article in scientific Journal
DOI : 10.1055/s-0030-1253184
ISSN: 1439-2283
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/4600
Appears in Collections:Publikationen Gesundheit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.