Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Standardisierte Prozesslandschaften
Authors: Liebhart, Daniel
Published in: ICT in Finance
Volume(Issue): 2008
Issue: 2
Page(s): 18
Pages to: 19
Issue Date: 2008
Publisher / Ed. Institution: Profile
Publisher / Ed. Institution: Wetzikon
Language: German
Subjects: BMP; Services; SOA
Subject (DDC): 658: General Management
Abstract: Servicelandkarten sind eine Möglichkeit, betriebliche Prozesse zu strukturieren. Die fachliche Strukturierung erfolgt aufgrund der Prozesslandschaft eines Betriebs. Ein Service entspricht in diesem Fall einem Schritt in einem Geschäftsprozess der jeweiligen Firma. Diese Servicelandschaften Unterscheiden sich je nach Branche.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/3209
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Computer Science (InIT)
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Liebhart, D. (2008). Standardisierte Prozesslandschaften. ICT in Finance, 2008(2), 18–19.
Liebhart, D. (2008) ‘Standardisierte Prozesslandschaften’, ICT in Finance, 2008(2), pp. 18–19.
D. Liebhart, “Standardisierte Prozesslandschaften,” ICT in Finance, vol. 2008, no. 2, pp. 18–19, 2008.
LIEBHART, Daniel, 2008. Standardisierte Prozesslandschaften. ICT in Finance. 2008. Bd. 2008, Nr. 2, S. 18–19
Liebhart, Daniel. 2008. “Standardisierte Prozesslandschaften.” ICT in Finance 2008 (2): 18–19.
Liebhart, Daniel. “Standardisierte Prozesslandschaften.” ICT in Finance, vol. 2008, no. 2, 2008, pp. 18–19.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.