Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://doi.org/10.21256/zhaw-26814
Publikationstyp: Working Paper – Gutachten – Studie
Titel: A learned simulation environment to model student engagement and retention in automated online courses
Autor/-in: Imstepf, Nicolas
Senn, Saskia
Fortin, Antonio
Russell, Benjamin
Horn, Claus
et. al: No
DOI: 10.48550/arXiv.2212.14693
10.21256/zhaw-26814
Umfang: 6
Erscheinungsdatum: 22-Dez-2022
Verlag / Hrsg. Institution: arXiv
Andere Identifier: arXiv:2212.14693
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Education technology; Student modeling; Deep reinforcement learning
Fachgebiet (DDC): 378: Hochschulbildung
Zusammenfassung: We developed a simulator to quantify the effect of exercise ordering on both student engagement and retention. Our approach combines the construction of neural network representations for users and exercises using a dynamic matrix factorization method. We further created machine learning models of success and dropout prediction. As a result, our system is able to predict student engagement and retention based on a given sequence of exercises selected. This opens the door to the development of versatile reinforcement learning agents which can substitute the role of private tutoring in exam preparation.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/26814
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): CC BY-NC-ND 4.0: Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International
Departement: Life Sciences und Facility Management
Organisationseinheit: Institut für Chemie und Biotechnologie (ICBT)
Institut für Computational Life Sciences (ICLS)
Publiziert im Rahmen des ZHAW-Projekts: Optimierung von Online-Bildungssystemen mit Hilfe von Reinforcement Learning
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Life Sciences und Facility Management

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
2022_Imstepf-etal_Learned-simulation.environment-student-engagement-retention.pdf738 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige
Imstepf, N., Senn, S., Fortin, A., Russell, B., & Horn, C. (2022). A learned simulation environment to model student engagement and retention in automated online courses. arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.14693
Imstepf, N. et al. (2022) A learned simulation environment to model student engagement and retention in automated online courses. arXiv. Available at: https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.14693.
N. Imstepf, S. Senn, A. Fortin, B. Russell, and C. Horn, “A learned simulation environment to model student engagement and retention in automated online courses,” arXiv, Dec. 2022. doi: 10.48550/arXiv.2212.14693.
IMSTEPF, Nicolas, Saskia SENN, Antonio FORTIN, Benjamin RUSSELL und Claus HORN, 2022. A learned simulation environment to model student engagement and retention in automated online courses. arXiv
Imstepf, Nicolas, Saskia Senn, Antonio Fortin, Benjamin Russell, and Claus Horn. 2022. “A Learned Simulation Environment to Model Student Engagement and Retention in Automated Online Courses.” arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.14693.
Imstepf, Nicolas, et al. A Learned Simulation Environment to Model Student Engagement and Retention in Automated Online Courses. arXiv, 22 Dec. 2022, https://doi.org/10.48550/arXiv.2212.14693.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.