Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Quantitative Methoden
Authors: Knoll, Alexander
et. al: No
DOI: 10.1007/978-3-531-19066-2_51
Published in: Handbuch frühkindliche Bildungsforschung
Editors of the parent work: Stamm, Margrit
Edelmann, Doris
Page(s): 745
Pages to: 758
Issue Date: 2013
Publisher / Ed. Institution: Springer
Publisher / Ed. Institution: Wiesbaden
ISBN: 978-3-531-18474-6
978-3-531-19066-2
Language: German
Subjects: Quantitative Methoden; Frühkindliche Bildung
Subject (DDC): 000: Generalities and science
Abstract: Der vorliegende Beitrag diskutiert die Verwendung quantitativer Methoden anhand einer Auswahl von gross angelegten, mehrheitlich neueren Studien mit frühkindlichem Fokus aus dem deutschsprachigen und angelsächsischen Raum, ergänzt durch einige Sekundäranalysen, die sich auf repräsentative Daten stützen können. Die Darstellung beschränkt sich auf zweckrelevante Aspekte, und erhebt bezüglich der jeweiligen Untersuchungen keinen Anspruch auf Vollständigkeit.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/26115
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Social Work
Organisational Unit: Institute of Childhood, Youth and Family (IKJF)
Appears in collections:Publikationen Soziale Arbeit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Knoll, A. (2013). Quantitative Methoden. In M. Stamm & D. Edelmann (eds.), Handbuch frühkindliche Bildungsforschung (pp. 745–758). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19066-2_51
Knoll, A. (2013) ‘Quantitative Methoden’, in M. Stamm and D. Edelmann (eds) Handbuch frühkindliche Bildungsforschung. Wiesbaden: Springer, pp. 745–758. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-531-19066-2_51.
A. Knoll, “Quantitative Methoden,” in Handbuch frühkindliche Bildungsforschung, M. Stamm and D. Edelmann, Eds. Wiesbaden: Springer, 2013, pp. 745–758. doi: 10.1007/978-3-531-19066-2_51.
KNOLL, Alexander, 2013. Quantitative Methoden. In: Margrit STAMM und Doris EDELMANN (Hrsg.), Handbuch frühkindliche Bildungsforschung. Wiesbaden: Springer. S. 745–758. ISBN 978-3-531-18474-6
Knoll, Alexander. 2013. “Quantitative Methoden.” In Handbuch frühkindliche Bildungsforschung, edited by Margrit Stamm and Doris Edelmann, 745–58. Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-531-19066-2_51.
Knoll, Alexander. “Quantitative Methoden.” Handbuch frühkindliche Bildungsforschung, edited by Margrit Stamm and Doris Edelmann, Springer, 2013, pp. 745–58, https://doi.org/10.1007/978-3-531-19066-2_51.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.