Publikationstyp: Buch
Art der Begutachtung: Editorial review
Titel: Handbook of management communication
et. al: No
Herausgeber/-in: Cooren, François
Stücheli-Herlach, Peter
DOI: 10.1515/9781501508059
Umfang: IX, 566
Erscheinungsdatum: 2021
Ausgabe: 1. Auflage
Reihe: Handbooks of Applied Linguistics
Reihenzählung: 16
Verlag / Hrsg. Institution: De Gruyter Mouton
Verlag / Hrsg. Institution: Berlin
ISBN: 978-1-5015-1655-9
978-1-5015-0805-9
Andere Identifier: urn:nbn:de:101:1-2021081108271942573695
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Management communication; Organisational communication; Organization studies; Management studies; Leadership; Counseling
Fachgebiet (DDC): 658.45: Unternehmenskommunikation
Zusammenfassung: Management communication encompasses a wide range of practices that define modern organizations. Those practices are, in many respects, constituted, formed and contextualized by the use of language. This handbook traces the theoretical modelling of these practices by contemporary research. It explores their linguistic features and performance in specific situations of value creation and in various modes. It is a companion for students and scholars of applied linguistics and organizational communication as well as management and strategy research.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24206
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: Angewandte Linguistik
Organisationseinheit: Institut für Angewandte Medienwissenschaft (IAM)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen Angewandte Linguistik

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Cooren, F., & Stücheli-Herlach, P. (2021). Handbook of management communication (1. Auflage). De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9781501508059
Cooren, F. and Stücheli-Herlach, P. (eds) (2021) Handbook of management communication. 1. Auflage. Berlin: De Gruyter Mouton. Available at: https://doi.org/10.1515/9781501508059.
F. Cooren and P. Stücheli-Herlach, Eds., Handbook of management communication, 1. Auflage. Berlin: De Gruyter Mouton, 2021. doi: 10.1515/9781501508059.
COOREN, François und Peter STÜCHELI-HERLACH (Hrsg.), 2021. Handbook of management communication, 2021. 1. Auflage. Berlin: De Gruyter Mouton. ISBN 978-1-5015-1655-9
Cooren, François, and Peter Stücheli-Herlach, eds. 2021. Handbook of Management Communication. 1. Auflage. Berlin: De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9781501508059.
Cooren, François, and Peter Stücheli-Herlach, editors. Handbook of Management Communication. 1. Auflage, De Gruyter Mouton, 2021, https://doi.org/10.1515/9781501508059.


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