Publication type: | Contribution to magazine or newspaper |
Title: | Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management |
Authors: | Rawitzer, Heike Hefti, Jacques |
Published in: | KMU Magazin |
Volume(Issue): | 16 |
Issue: | 1/2 |
Page(s): | 113 |
Pages to: | 119 |
Issue Date: | 2013 |
Publisher / Ed. Institution: | Horn |
ISSN: | 1424-7119 |
Language: | German |
Subject (DDC): | 658.4: Executive Management |
Abstract: | Wie im Teil 1 zur Methodik des «SWOT-Mapping» (KMU-Magazin, Ausgabe 01-02/2013) erläutert wurde, hat die klassische SWOT-Analyse trotz ihrer weiten Verbreitung einige Schwächen. Eine davon ist ein logischer Bruch zwischen Brainstorming und Strategieformulierung. Wie die Meta-SWOT diesen Nachteil reduziert, zeigt dieser Beitrag. |
URI: | https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10631 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Rawitzer, H., & Hefti, J. (2013). Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management. KMU Magazin, 16(1/2), 113–119. https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
Rawitzer, H. and Hefti, J. (2013) ‘Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management’, KMU Magazin, 16(1/2), pp. 113–119. Available at: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.
H. Rawitzer and J. Hefti, “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management,” KMU Magazin, vol. 16, no. 1/2, pp. 113–119, 2013, [Online]. Available: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
RAWITZER, Heike und Jacques HEFTI, 2013. Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management. KMU Magazin [online]. 2013. Bd. 16, Nr. 1/2, S. 113–119. Verfügbar unter: https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
Rawitzer, Heike, and Jacques Hefti. 2013. “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management.” KMU Magazin 16 (1/2): 113–19. https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.
Rawitzer, Heike, and Jacques Hefti. “Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management.” KMU Magazin, vol. 16, no. 1/2, 2013, pp. 113–19, https://www.kmu-magazin.ch/wissen/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.