Title: Management-Tools Teil 2 : SWOT-Mapping : von der SWOT Analyse zum Change Management
Authors : Rawitzer, Heike
Hefti, Jacques
Published in : KMU-Magazin
Volume(Issue) : 16
Issue : 1/2
Pages : 113
Pages to: 119
Publisher / Ed. Institution : Horn
Issue Date: 2013
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Language : German
Subject (DDC) : 658.4: Executive Management
Abstract: Wie im Teil 1 zur Methodik des «SWOT-Mapping» (KMU-Magazin, Ausgabe 01-02/2013) erläutert wurde, hat die klassische SWOT-Analyse trotz ihrer weiten Verbreitung einige Schwächen. Eine davon ist ein logischer Bruch zwischen Brainstorming und Strategieformulierung. Wie die Meta-SWOT diesen Nachteil reduziert, zeigt dieser Beitrag.
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Publication type: Contribution to Magazine or Newspaper
ISSN: 1424-7119
URI: https://www.kmu-magazin.ch/forschung-entwicklung/meta-swot-vom-brainstorming-zu-erfolgreichen-strategien
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/10631
Appears in Collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.