Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln
Authors: Labaronne, Leticia
Seger, Bruno
Published in: KM - das Magazin von Kulturmanagement Network
Volume(Issue): 2015
Issue: 97
Page(s): 25
Pages to: 29
Issue Date: 2015
Publisher / Ed. Institution: KM Kulturmanagement Network
ISSN: 1610-2371
1863-9666
Language: German
Subjects: Kulturmanagement
Subject (DDC): 306: Culture
Abstract: Kulturmanagement ist heute aus dem Kulturbetrieb nicht mehr wegzudenken. Die Professionalisierung in der Kultur- und Kreativwirtschaft kann als Ausdruck eines sich wandelnden Kulturverständnisses verstanden werden und spiegelt die zunehmenden Ansprüche an kulturelle Einrichtungen. Kulturmanagerinnen und Kulturmanager organisieren heute den Kulturbetrieb und entwickeln, produzieren, vermitteln und vermarkten kulturelle Angebote. Als Teil der „creative community“ befindet sich Kulturmanagement an der Schnittstelle zwischen Kultur, Politik, Medien und Wirtschaft. Auch in der Schweiz hat sich Kulturmanagement als Berufsbezeichnung etabliert, was auch die vielen Stellenausschreibungen bezeugen, in denen ganz selbstverständlich als Voraussetzung ein Diplom in Kulturmanagement verlangt wird.
URI: https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9810
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Arts Management (ZKM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Labaronne, L., & Seger, B. (2015). Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln. KM - das Magazin von Kulturmanagement Network, 2015(97), 25–29. https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf
Labaronne, L. and Seger, B. (2015) ‘Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln’, KM - das Magazin von Kulturmanagement Network, 2015(97), pp. 25–29. Available at: https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf.
L. Labaronne and B. Seger, “Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln,” KM - das Magazin von Kulturmanagement Network, vol. 2015, no. 97, pp. 25–29, 2015, [Online]. Available: https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf
LABARONNE, Leticia und Bruno SEGER, 2015. Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln. KM - das Magazin von Kulturmanagement Network [online]. 2015. Bd. 2015, Nr. 97, S. 25–29. Verfügbar unter: https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf
Labaronne, Leticia, and Bruno Seger. 2015. “Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln.” KM - das Magazin von Kulturmanagement Network 2015 (97): 25–29. https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf.
Labaronne, Leticia, and Bruno Seger. “Strategisches Denken : unternehmerisches Handeln.” KM - das Magazin von Kulturmanagement Network, vol. 2015, no. 97, 2015, pp. 25–29, https://www.kulturmanagement.net/dlf/0226446702cc239db4322d0609ad5986,1.pdf.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.