Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Industrie 4.0 : Perspektiven durch neue Service-Modelle
Authors: Meierhofer, Jürg
Published in: Topsoft-Magazin
Volume(Issue): 18
Issue: 1
Pages: 18
Pages to: 19
Issue Date: 1-Apr-2018
Publisher / Ed. Institution: Schmid + Siegenthaler Consulting
ISSN: 1664-6126
2504-3897
Language: German
Subjects: Industrie 4.0; Service; Ecosystem; Digitalisierung
Subject (DDC): 670: Manufacturing
Abstract: Die Schlagworte «Digitalisierung» und «Industrie 4.0» sind spätestens seit dem letzten Jahr auch ausserhalb von Fachkreisen zu Alltagsbegriffen geworden. Sie sind technologisch begründet und stellen somit per se nicht den Anwender oder Kunden ins Zentrum. In diesem Artikel nehmen wir daher bewusst die Service-Perspektive ein: wie kann für Anwender und Kunden in ihrem Arbeitsalltag Service-Nutzen erzeugt werden bei der Bewältigung ihrer Aufgaben?
URI: https://issuu.com/topsoft/docs/tsm18-1
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9732
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.