Publication type: | Article in scientific journal |
Type of review: | No review |
Title: | Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen |
Authors: | Wieber, Frank Neck-Häberli, Regula |
Published in: | Forschung & Lehre |
Volume(Issue): | 2016 |
Issue: | 6 |
Page(s): | 514 |
Pages to: | 515 |
Issue Date: | 2016 |
Publisher / Ed. Institution: | Deutscher Hochschulverband |
ISSN: | 0945-5604 |
Language: | German |
Subjects: | Ziele; Pläne; Motivation; Gesundheit |
Subject (DDC): | 150: Psychology |
Abstract: | Warum ist es so leicht, sich Ziele zu setzen und warum teils so schwer, diese erfolgreich in die Tat umzusetzen? Neue Erkenntnisse aus der Motivationsforschung zeigen, wie die Lücke zwischen guter Absicht und erfolgreicher Tat besser überwunden werden kann. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/9390 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Health Sciences |
Organisational Unit: | Institute of Nursing (IPF) |
Appears in collections: | Publikationen Gesundheit |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Wieber, F., & Neck-Häberli, R. (2016). Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen. Forschung & Lehre, 2016(6), 514–515.
Wieber, F. and Neck-Häberli, R. (2016) ‘Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen’, Forschung & Lehre, 2016(6), pp. 514–515.
F. Wieber and R. Neck-Häberli, “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen,” Forschung & Lehre, vol. 2016, no. 6, pp. 514–515, 2016.
WIEBER, Frank und Regula NECK-HÄBERLI, 2016. Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen. Forschung & Lehre. 2016. Bd. 2016, Nr. 6, S. 514–515
Wieber, Frank, and Regula Neck-Häberli. 2016. “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen.” Forschung & Lehre 2016 (6): 514–15.
Wieber, Frank, and Regula Neck-Häberli. “Wenn - dann... : konkrete Pläne können Handeln unterstützen.” Forschung & Lehre, vol. 2016, no. 6, 2016, pp. 514–15.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.