Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kruse, Otto | - |
dc.contributor.author | Chitez, Madalina | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-27T13:56:28Z | - |
dc.date.available | 2018-07-27T13:56:28Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.isbn | 978-3-653-01784-7 | de_CH |
dc.identifier.isbn | 978-3-631-62196-5 | de_CH |
dc.identifier.uri | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/8737 | - |
dc.description.abstract | In this contribution, we report on a study of contrastive genre research in which we collected genres from three Swiss Universities of Teacher Education of different languages. Our aim is to come to an understanding of the commonalities and differences of their writing cultures. Two lines of research are brought together. One is contrastive genre research comparing text genres in different languages or disciplines, the other one is genre mapping, setting out to collect, study and classify genres in a certain context. Theoretical issues of intercultural linguistics and problems of multilingual terminologies are discussed as well as general principles of contrastive genre mapping. Data were collected through multilingual questionnaires and during faculty workshops. The genre inventories resulting from data collection and first classifications are fully documented in order to demonstrate the kind of materials resulting from genre mapping. Contrasting the genre inventories from the three universities shows a striking similarity in their genre profiles even though some specific genres could be identified for each of the universities. It is concluded that the discipline-specific influences on writing cultures are more pervasive than are the language-specific influences. | de_CH |
dc.language.iso | de | de_CH |
dc.publisher | Peter Lang | de_CH |
dc.relation.ispartof | Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit | de_CH |
dc.relation.ispartofseries | Textproduktion und Medium | de_CH |
dc.rights | Licence according to publishing contract | de_CH |
dc.subject | Hochschule | de_CH |
dc.subject | Wissenschaftliches Schreiben | de_CH |
dc.subject | Mehrsprachigkeit | de_CH |
dc.subject | Genre | de_CH |
dc.subject | Schreibkompetenz | de_CH |
dc.subject.ddc | 378: Hochschulbildung | de_CH |
dc.subject.ddc | 808: Rhetorik und Schreiben | de_CH |
dc.title | Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz | de_CH |
dc.type | Buchbeitrag | de_CH |
dcterms.type | Text | de_CH |
zhaw.departement | Angewandte Linguistik | de_CH |
zhaw.organisationalunit | Institute of Language Competence (ILC) | de_CH |
zhaw.publisher.place | Frankfurt am Main | de_CH |
dc.identifier.doi | 10.3726/978-3-653-01784-7 | de_CH |
zhaw.funding.eu | No | de_CH |
zhaw.originated.zhaw | Yes | de_CH |
zhaw.pages.end | 34 | de_CH |
zhaw.pages.start | 9 | de_CH |
zhaw.parentwork.editor | Knorr, Dagmar | - |
zhaw.parentwork.editor | Verhein-Jarren, Annette | - |
zhaw.publication.status | publishedVersion | de_CH |
zhaw.series.number | 12 | de_CH |
zhaw.publication.review | Editorial review | de_CH |
zhaw.webfeed | Sprachkompetenz | de_CH |
Appears in collections: | Publikationen Angewandte Linguistik |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show simple item record
Kruse, O., & Chitez, M. (2012). Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz. In D. Knorr & A. Verhein-Jarren (eds.), Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit (pp. 9–34). Peter Lang. https://doi.org/10.3726/978-3-653-01784-7
Kruse, O. and Chitez, M. (2012) ‘Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz’, in D. Knorr and A. Verhein-Jarren (eds) Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 9–34. Available at: https://doi.org/10.3726/978-3-653-01784-7.
O. Kruse and M. Chitez, “Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz,” in Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit, D. Knorr and A. Verhein-Jarren, Eds. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2012, pp. 9–34. doi: 10.3726/978-3-653-01784-7.
KRUSE, Otto und Madalina CHITEZ, 2012. Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz. In: Dagmar KNORR und Annette VERHEIN-JARREN (Hrsg.), Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit. Frankfurt am Main: Peter Lang. S. 9–34. ISBN 978-3-653-01784-7
Kruse, Otto, and Madalina Chitez. 2012. “Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz.” In Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit, edited by Dagmar Knorr and Annette Verhein-Jarren, 9–34. Frankfurt am Main: Peter Lang. https://doi.org/10.3726/978-3-653-01784-7.
Kruse, Otto, and Madalina Chitez. “Kontrastives Genre-Mapping : didaktische Genres an Pädagogischen Hochschulen des französisch-, deutsch- und italienischsprachigen Teils der Schweiz.” Schreiben unter Bedingungen von Mehrsprachigkeit, edited by Dagmar Knorr and Annette Verhein-Jarren, Peter Lang, 2012, pp. 9–34, https://doi.org/10.3726/978-3-653-01784-7.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.