Title: Akademisierung und Praxisbezug : ein Widerspruch?
Authors : Brakemeier, Rainer
Ledergerber, Cécile
Published in : Therapie Lernen
Issue : 2
Pages : 24
Pages to: 28
Publisher / Ed. Institution : Edition HarVe
Issue Date: Nov-2013
License (according to publishing contract) : Licence according to publishing contract
Type of review: Not specified
Language : German
Subjects : Akademisierung; Praxisorientierung; Kompetenzorientierung; Lernsetting
Subject (DDC) : 378: Higher education
615.82: Physical therapy
Abstract: An der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (ZHAW) wird seit 2006 der BSc Studiengang in Physiotherapie angeboten. Ziel ist es, neben der Akademisierung ein praxis- und kompetenzorientiertes Curriculum zu gestalten. Im folgenden Artikel wird der Aspekt Praxisbezug besonders unter die Lupe genommen, insbesondere die Gestaltung der Übergänge und die Vernetzung von Studium und Praxis.
Departement: Gesundheit
Organisational Unit: Institute of Physiotherapy (IPT)
Publication type: Article in scientific Journal
ISSN: 2195-058X
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/8115
Appears in Collections:Publikationen Gesundheit

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.