Publication type: Book part
Type of review: Not specified
Title: Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht
Authors: Steinebach, Christoph
Published in: Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik
Editors of the parent work: Steinebach, Christoph
Page(s): 13
Pages to: 22
Issue Date: 2005
Series: Edition S
Publisher / Ed. Institution: Winter
Publisher / Ed. Institution: Heidelberg
ISBN: 978-3-8253-8326-8
Language: German
Subjects: Psychologie; Hochschulausbildung; Lehrmethoden; Hochschuldidaktik; Lerntheorie; Konstruktivismus; Lehren; Curricula; Bildungsprogramme
Subject (DDC): 150: Psychology
158: Applied psychology
378: Higher education
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/7195
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Applied Psychology
Organisational Unit: Institute of Applied Psychology (IAP)
Psychological Institute (PI)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Psychologie

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Steinebach, C. (2005). Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht. In C. Steinebach (ed.), Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik (pp. 13–22). Winter.
Steinebach, C. (2005) ‘Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht’, in C. Steinebach (ed.) Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik. Heidelberg: Winter, pp. 13–22.
C. Steinebach, “Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht,” in Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik, C. Steinebach, Ed. Heidelberg: Winter, 2005, pp. 13–22.
STEINEBACH, Christoph, 2005. Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht. In: Christoph STEINEBACH (Hrsg.), Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik. Heidelberg: Winter. S. 13–22. ISBN 978-3-8253-8326-8
Steinebach, Christoph. 2005. “Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht.” In Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik, edited by Christoph Steinebach, 13–22. Heidelberg: Winter.
Steinebach, Christoph. “Neue Theorie - neue Praxis? : Perspektiven der Hochschuldidaktik aus psychologischer Sicht.” Psychologie Lehren und Lernen : Beiträge zur Hochschuldidaktik, edited by Christoph Steinebach, Winter, 2005, pp. 13–22.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.