Issue Date | Title | Involved Person(s) |
1-Sep-2023 | Promoting social sustainability by embedding diversity in higher education | Frau, Daniela; Beurer-Züllig, Bettina |
29-Jun-2023 | Implementation von Blended Learning auf Studiengangebene : Erkenntnisse aus dem Projekt FLEX | Müller Werder, Claude |
27-Jan-2023 | Imagining study abroad and at home in the future | Gnehm, Greta; Farley, Michael |
2023 | Mehr als nur auf Englisch : Neukonzipierung einer Lehrveranstaltung | Hecht, Andreas; Hachmeister, Dirk |
23-Jun-2022 | Unterrichtsrückmeldung : ein Methodenkoffer für Dozierende | Helfenstein, Nicole; Butz, Andreas; Javet, Fabienne; Kita, Zuzannna |
13-May-2022 | Michael Blattner: «Unser Ziel ist es, unsichtbar zu werden» | Stricker, Lukas |
15-Feb-2022 | Skills quest : a game-based learning concept that boosts engagement | Reichmuth, Andrea; Javet, Fabienne |
2022 | The value of virtual reality as a complementary tool for learning success | Keller, Thomas; Curcio, Rosalia; Brucker-Kley, Elke |
2022 | The long-term effects of students’ economic competencies on the transition from school to university in the international context | Jüttler, Michael; Schumann, Stephan |
2022 | Game-based learning as a gateway for promoting financial literacy : how games in economics influence students’ financial interest | Platz, Liane; Jüttler, Michael |
16-Dec-2021 | Weiterbildung à la carte : wieviel Flexibilisierung braucht es in der Hochschulweiterbildung? | Schwitter, Yamilée; Waech, Cassandra |
13-Sep-2021 | Endlich wieder Vorlesungen vor Ort : meine Erfahrungen von zwei Summer Schools | Carlander, Maria |
6-May-2021 | Wer sind die Teilnehmenden bei unseren Weiterbildungen in Managed Health Care? | Waech, Cassandra |
2-Apr-2021 | Supporting students with Covid-related anxiety when teaching online | Dufresne, Alexandra |
2021 | Erfahrungsbericht Online-Unterricht im Wahlpflichtmodul "Kunst der Finanzanlage" | Kull, Stefan; Kley, Christoph; Bitterli, Christian |