Publikationstyp: | Buchbeitrag |
Art der Begutachtung: | Editorial review |
Titel: | Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation |
Autor/-in: | Jud, Peter Massey, Gary |
DOI: | 10.1007/978-3-531-92860-9_10 |
Erschienen in: | Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien |
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: | Steinmann, Cary |
Seite(n): | 143 |
Seiten bis: | 153 |
Erscheinungsdatum: | 2011 |
Verlag / Hrsg. Institution: | VS Verlag für Sozialwissenschaften |
Verlag / Hrsg. Institution: | Wiesbaden |
ISBN: | 978-3-531-92860-9 |
Sprache: | Englisch |
Schlagwörter: | Translatorial action; Web translation; Translation pedagogy; SEO |
Fachgebiet (DDC): | 410.285: Computerlinguistik 418.02: Translationswissenschaft |
Zusammenfassung: | Although search engine optimization (SEO) has received considerable attention from internet marketers, it has yet to make any significant impact on the practice and theory of translation. This is all the more remarkable given the increasing importance of web localization, and the rising profile of web translation in general among theorists, trainers and practitioners. Proceeding from Holz-Mänttäri's influential functional model of translational action and the refinement proposed by Risku and Freihoff, this paper examines the impact of machine translation and translation memory technologies on human translation, exploring the related though very specific challenges that SEO presents for web translators. It proposes adapting the classic model of translational action to integrate search engines in the non-human agent role of analyzer. Presenting examples of SEO procedures applied to translation, it considers the practical implications of SEO for web translators. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/5110 |
Volltext Version: | Publizierte Version |
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): | Lizenz gemäss Verlagsvertrag |
Departement: | Angewandte Linguistik |
Organisationseinheit: | Institut für Übersetzen und Dolmetschen (IUED) |
Enthalten in den Sammlungen: | Publikationen Angewandte Linguistik |
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Jud, P., & Massey, G. (2011). Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation. In C. Steinmann (Ed.), Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien (pp. 143–153). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10
Jud, P. and Massey, G. (2011) ‘Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation’, in C. Steinmann (ed.) Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, pp. 143–153. Available at: https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.
P. Jud and G. Massey, “Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation,” in Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien, C. Steinmann, Ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011, pp. 143–153. doi: 10.1007/978-3-531-92860-9_10.
JUD, Peter und Gary MASSEY, 2011. Machines as participants in the communication process : the implications of SEO for translation. In: Cary STEINMANN (Hrsg.), Evolution der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation im Spannungsfeld der neuen Medien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. S. 143–153. ISBN 978-3-531-92860-9
Jud, Peter, and Gary Massey. 2011. “Machines as Participants in the Communication Process : The Implications of SEO for Translation.” In Evolution Der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation Im Spannungsfeld Der Neuen Medien, edited by Cary Steinmann, 143–53. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.
Jud, Peter, and Gary Massey. “Machines as Participants in the Communication Process : The Implications of SEO for Translation.” Evolution Der Informationsgesellschaft : Markenkommunikation Im Spannungsfeld Der Neuen Medien, edited by Cary Steinmann, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011, pp. 143–53, https://doi.org/10.1007/978-3-531-92860-9_10.
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