Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: What's wrong with our swiss students' english? An analysis of advanced learners' written productions
Authors: Ehrensberger-Dow, Maureen
Ricketts Aeberli, Christine
DOI: 10.5169/seals-978406
Published in: Bulletin suisse de linguistique appliquée
Volume(Issue): 77
Page(s): 103
Pages to: 121
Issue Date: 2003
Publisher / Ed. Institution: Vereinigung für Angewandte Linguistik in der Schweiz
ISSN: 1023-2044
Language: English
Subjects: Error; Non-native; Writing; English
Subject (DDC): 420: English
808: Rhetoric and writing
Abstract: Englischsprachige Texte von Studierenden deutscher, italienischer und englischer Muttersprache im Abschluss-Semester eines Übersetzerstudiengangs in der Schweiz wurden von drei verschiedenen Kategorien von Ratern einer Fehleranalyse unterzogen. Die automatische Software (MS Word®) stellte bezüglich der Anzahl erkannter Fehler zwischen den drei Muttersprachen keine Unterschiede fest. Eine Fachperson als Rater wie auch nicht-muttersprachliche Rater identifizierten in den Texten von italienisch- und deutsch-muttersprachlichen Studierenden mehr Fehler als in denjenigen von englisch-muttersprachlichen. Die nicht-muttersprachlichen Rater fanden zahlreiche Unstimmigkeiten, insbesondere in Texten von Verfassern anderer Muttersprache als ihrer eigenen. Die Beurteilung durch die Fachperson zeigte Unterschiede in der Distribution der Fehler in den drei Sprachgruppen. Eine qualitative Analyse der Fehler führt zu nützlichen Erkenntnissen für Perspektiven der Unterrichtspraxis in Aufsatz und Textoptimierung für weit fortgeschrittene Lernende. Zudem werden Unterschiede zwischen den Sprachgruppen aufgezeigt sowie Schlussfolgerungen für den Unterricht in Englisch als Fremdsprache (EFL) in der Schweiz gezogen
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/3252
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: Applied Linguistics
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Ehrensberger-Dow, M., & Ricketts Aeberli, C. (2003). What’s wrong with our swiss students’ english? An analysis of advanced learners’ written productions. Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée, 77, 103–121. https://doi.org/10.5169/seals-978406
Ehrensberger-Dow, M. and Ricketts Aeberli, C. (2003) ‘What’s wrong with our swiss students” english? An analysis of advanced learners” written productions’, Bulletin suisse de linguistique appliquée, 77, pp. 103–121. Available at: https://doi.org/10.5169/seals-978406.
M. Ehrensberger-Dow and C. Ricketts Aeberli, “What’s wrong with our swiss students’ english? An analysis of advanced learners’ written productions,” Bulletin suisse de linguistique appliquée, vol. 77, pp. 103–121, 2003, doi: 10.5169/seals-978406.
EHRENSBERGER-DOW, Maureen und Christine RICKETTS AEBERLI, 2003. What’s wrong with our swiss students‘ english? An analysis of advanced learners‘ written productions. Bulletin suisse de linguistique appliquée. 2003. Bd. 77, S. 103–121. DOI 10.5169/seals-978406
Ehrensberger-Dow, Maureen, and Christine Ricketts Aeberli. 2003. “What’s Wrong with Our Swiss Students’ English? an Analysis of Advanced Learners’ Written Productions.” Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée 77: 103–21. https://doi.org/10.5169/seals-978406.
Ehrensberger-Dow, Maureen, and Christine Ricketts Aeberli. “What’s Wrong with Our Swiss Students’ English? an Analysis of Advanced Learners’ Written Productions.” Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée, vol. 77, 2003, pp. 103–21, https://doi.org/10.5169/seals-978406.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.