Issue Date | Title | Involved Person(s) |
2019 | "Together on the way" : occupational therapy in mainstream education : a narrative study of emerging practice in Switzerland | Echsel, Angelika; Price, Lee; Josephsson, Staffan; Schulze, Christina |
2016 | Coaching statt Unterricht? | de With Hirsig, Ea; Briegel, Dana |
Mar-2023 | Single group design feasibility study of occupational therapy for children with experience of displacement in a school setting | Roos, Kim; Schlegel, Frida; Wenger, Ines; Gantschnig, Brigitte E. |
May-2015 | Schulbetätigungen & Betätigungsprobleme in der Grundschule : die Rolle der Ergotherapie in inklusiven Schulen | Kaelin, Vera; Hasselbusch, Andrea |
23-Nov-2022 | Gemeindenahe Ergotherapie für Kinder mit Fluchterfahrung : Chancen und Herausforderungen im Schweizer Kontext anhand eines Schulprojekts | Schouler-Ocak, Meryam; Brings, Luisa; Roos, Kim |
22-Nov-2019 | Vorstellung der e-learning Sequenz zur Einführung in das klinische Assessment im BSc Hebamme an der ZHAW | Hoffmann-Gessner, Katja; Pfister, Anja |
May-2016 | Partnerschaftliche Zusammenarbeit in der inklusiven Schule – warum es sich lohnt | Hoerder, Roswitha; Hasselbusch, Andrea; Kaelin, Vera; Zillhardt, Cornelie |
2011 | Feeling and being involved? : participation experienced by children with disabilities at regular schools in Austria | Gantschnig, Brigitte Elisabeth; Hemmingsson, Helena; La Cour, Karen |
2018 | Children’s and teachers’ perspectives on adjustments needed in school settings after acquired brain injury | Kocher Stalder, Cornelia; Kottorp, Anders Börje Mauritz; Steinlin, Maja; Hemmingsson, Helena |
2023 | Ergotherapie als Erfolgsfaktor für die schulische Inklusion : Unterstützung für Alle | Echsel, Angelika; Jans, Anouk; Scheuber, Denise |