Issue Date | Title | Involved Person(s) |
Nov-2014 | Engagement in instrumental activities of daily living, social activities, and use of everyday technology in older adults with and without cognitive impairment | Nygård, Louise; Kottorp, Anders Börje Mauritz |
Nov-2014 | Forschungsempfehlungen | Weise, Andrea |
Oct-2014 | CAS "Ergotherapie heute und morgen" schliesst eine Lücke | Weise, Andrea |
4-Jul-2014 | Differences in activities of daily living (ADL) abilities of children across world regions : a validity study of the assessment of motor and process skills | Gantschnig, Brigitte E.; Fisher, Anne G.; Page, Julie; Meichtry, André; Nilsson, Ingeborg |
Jul-2014 | Perceived difficulty in use of everyday technology in persons with acquired brain injury of different severity : a comparison with controls | Fallahpour, Mandana; Kottorp, Anders; Nygård, Louise; Lund, Maria Larsson |
25-Jun-2014 | Neue Wege in der Praxis | Adam, Josef; Arbenz-Purt, Dietlinde |
Jun-2014 | As things are now : content analysis of occupational therapy goals of Switzerland | Roos, Kim Caroline; Dreqc-Rossini, Emmanuelle; Galli Hudec, Claudia; Margot-Cattin, Isabel; Page, Julie |
May-2014 | Befunderhebung im Klassenzimmer : das School AMPS in der Grundschule | Kaelin, Vera; Hasselbusch, Andrea; Dancza, Karina |
Apr-2014 | L’accademizzazione dell’ ergoterapia : sviluppi e sfide | Galli, Claudia |
2014 | Sensorische Integrationstherapie bei Kindern mit einer Autismus - Spektrum - Störung : Wie wirkt sich diese Intervention auf deren Handlungsfähigkeit aus? | Zimmermann, Alexandra |
2014 | Meeting Occupational Therapy demands of cultural diversity in education : the OT-EuroMaster program as one promising example (Workshop presentation) | Van Nes, Fenna; Prodinger, Birgit; Farias, Lisette; Jonsson, Hans; Andresen, Mette; Kottorp, Anders; Galli Hudec, Claudia |
2014 | Unterstützung für Jugendliche mit einer Beeinträchtigung beim Einstieg ins Berufsleben : ein Auftrag für die Ergotherapie? | Gasser, Johanna |
2014 | Die Transition vom Kindergarten in die Schule : Ergotherapeutische Interventionen zur Unterstützung des Schuleintritts bei Kindern mit einer Umschriebenen Entwicklungsstörung der motorischen Funktionen | Furler, Livia; Trittibach, Maria |
2014 | Alleine komplexe Klienten behandeln? Nein, danke! : Förderfaktoren der interprofessionellen Zusammenarbeit in der Neurorehabilitation bei der Behandlung von komplexen Klienten | Ziörjen, Ramona |
2014 | Projektwerkstatt : Betätigung ermöglichen : neues Praxismodul an der ZHAW ermöglicht innovative Projekte | Gubler Thomann, Ursula; Adam, Josef; Arbenz-Purt, Dietlinde |