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https://doi.org/10.21256/zhaw-1649
Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung |
Authors: | Borghoff, Birgitta |
DOI: | 10.21256/zhaw-1649 10.1515/9783110496604-022 |
Published in: | Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication |
Editors of the parent work: | Perrin, Daniel Kleinberger, Ulla |
Page(s): | 175 |
Pages to: | 184 |
Issue Date: | 2017 |
Series: | De Gruyter Collection |
Series volume: | 1 |
Publisher / Ed. Institution: | De Gruyter |
Publisher / Ed. Institution: | Berlin |
ISBN: | 978-3-11-049660-4 |
Language: | German |
Subjects: | Strategy as practice; Entrepreneurial storytelling; Narrative Praktiken; Designstrategien |
Subject (DDC): | 658.4: Executive Management 808: Rhetoric and writing |
Abstract: | Entrepreneurial Storytelling ist ein interdisziplinäres Phänomen: In der Berufspraxis dient es PraktikerInnen, Projekte zu gestalten oder neue Organisationen zu gründen. Wer in der Öffentlichkeit wahrgenommen werden will, muss erzählen, was er tut. Praxisroutinen wie Leadership, Management, Beratung und Entrepreneurship werden so zur kommunikativen Aufgabe. Das erklärt, warum Narrative auch in der organisationalen Praxis wiederentdeckt werden. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2694 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported |
Departement: | Applied Linguistics |
Organisational Unit: | Institute of Applied Media Studies (IAM) |
Appears in collections: | Publikationen Angewandte Linguistik |
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Borghoff, B. (2017). Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung. In D. Perrin & U. Kleinberger (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 175–184). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1649
Borghoff, B. (2017) ‘Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung’, in D. Perrin and U. Kleinberger (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 175–184. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.
B. Borghoff, “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 175–184. doi: 10.21256/zhaw-1649.
BORGHOFF, Birgitta, 2017. Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 175–184. ISBN 978-3-11-049660-4
Borghoff, Birgitta. 2017. “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung.” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, 175–84. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.
Borghoff, Birgitta. “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung.” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, De Gruyter, 2017, pp. 175–84, https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.
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