Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1649
Title: Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung
Authors : Borghoff, Birgitta
Published in : Doing applied linguistics : enabling transdiciplinary communication
Pages : 175
Pages to: 184
Editors of the parent work: Perrin, Daniel
Kleinberger, Ulla
Publisher / Ed. Institution : De Gruyter
Publisher / Ed. Institution: Berlin
Issue Date: 2017
License (according to publishing contract) : CC BY-NC-ND 3.0: Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 3.0 Unported
Series : De Gruyter Collection
Series volume: 1
Type of review: Peer review (Publication)
Language : German
Subjects : Strategy as practice; Entrepreneurial storytelling; Narrative Praktiken; Designstrategien
Subject (DDC) : 658.4: Executive Management
808: Rhetoric and writing
Abstract: Entrepreneurial Storytelling ist ein interdisziplinäres Phänomen: In der Berufspraxis dient es PraktikerInnen, Projekte zu gestalten oder neue Organisationen zu gründen. Wer in der Öffentlichkeit wahrgenommen werden will, muss erzählen, was er tut. Praxisroutinen wie Leadership, Management, Beratung und Entrepreneurship werden so zur kommunikativen Aufgabe. Das erklärt, warum Narrative auch in der organisationalen Praxis wiederentdeckt werden.
Departement: Angewandte Linguistik
Organisational Unit: Institute of Applied Media Studies (IAM)
Publication type: Book Part
DOI : 10.1515/9783110496604-022
10.21256/zhaw-1649
ISBN: 978-3-11-049660-4
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2694
Appears in Collections:Publikationen Angewandte Linguistik

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_Borghoff_21.Entrepreneurial Storytelling_Doing Applied Linguistics.pdf236.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.