Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-1649
Publication type: Book part
Type of review: Editorial review
Title: Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung
Authors: Borghoff, Birgitta
DOI: 10.21256/zhaw-1649
10.1515/9783110496604-022
Published in: Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication
Editors of the parent work: Perrin, Daniel
Kleinberger, Ulla
Page(s): 175
Pages to: 184
Issue Date: 2017
Series: De Gruyter Collection
Series volume: 1
Publisher / Ed. Institution: De Gruyter
Publisher / Ed. Institution: Berlin
ISBN: 978-3-11-049660-4
Language: German
Subjects: Strategy as practice; Entrepreneurial storytelling; Narrative Praktiken; Designstrategien
Subject (DDC): 658.4: Executive Management
808: Rhetoric and writing
Abstract: Entrepreneurial Storytelling ist ein interdisziplinäres Phänomen: In der Berufspraxis dient es PraktikerInnen, Projekte zu gestalten oder neue Organisationen zu gründen. Wer in der Öffentlichkeit wahrgenommen werden will, muss erzählen, was er tut. Praxisroutinen wie Leadership, Management, Beratung und Entrepreneurship werden so zur kommunikativen Aufgabe. Das erklärt, warum Narrative auch in der organisationalen Praxis wiederentdeckt werden.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/2694
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): CC BY-NC-ND 3.0: Attribution - Non commercial - No derivatives 3.0 Unported
Departement: Applied Linguistics
Organisational Unit: Institute of Applied Media Studies (IAM)
Appears in collections:Publikationen Angewandte Linguistik

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Borghoff, B. (2017). Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung. In D. Perrin & U. Kleinberger (eds.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication (pp. 175–184). De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1649
Borghoff, B. (2017) ‘Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung’, in D. Perrin and U. Kleinberger (eds) Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter, pp. 175–184. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.
B. Borghoff, “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung,” in Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, D. Perrin and U. Kleinberger, Eds. Berlin: De Gruyter, 2017, pp. 175–184. doi: 10.21256/zhaw-1649.
BORGHOFF, Birgitta, 2017. Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung. In: Daniel PERRIN und Ulla KLEINBERGER (Hrsg.), Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication. Berlin: De Gruyter. S. 175–184. ISBN 978-3-11-049660-4
Borghoff, Birgitta. 2017. “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung.” In Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, 175–84. Berlin: De Gruyter. https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.
Borghoff, Birgitta. “Entrepreneurial Storytelling : narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung.” Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication, edited by Daniel Perrin and Ulla Kleinberger, De Gruyter, 2017, pp. 175–84, https://doi.org/10.21256/zhaw-1649.


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