Publication type: | Book part |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Marktforschung |
Authors: | Müller, Steffen |
et. al: | No |
Published in: | Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren |
Editors of the parent work: | Rüeger, Brian Merdzanovic, Adis Wyss, Saskia |
Page(s): | 52 |
Pages to: | 66 |
Issue Date: | 2022 |
Publisher / Ed. Institution: | Versus |
Publisher / Ed. Institution: | Zürich |
ISBN: | 978-3-03909-356-4 978-3-03909-816-3 |
Language: | German |
Subject (DDC): | 658.8: Marketing management |
Abstract: | Wer für Kunden Produkte und Dienstleistungen entwickeln und diese mit den passenden Botschaften ansprechen will, muss wissen, was die Kunden wollen. Nur wenn Kundenbedürfnisse und Verhaltensweisen klar bekannt sind, kann ein Unternehmen sein Leistungsangebot und seine Marketingaktivitäten so gestalten, dass diese auch die gewünschte Wirkung entfalten. Der Prozess der systematischen Erforschung der Kundenbedürfnisse und Verhaltensweisen, aber auch der Markt- und Umfeldsituation wird als Marktforschung bezeichnet. In diesem Kapitel wird erläutert, was Marktforschung genau beinhaltet und wie sie durchgeführt wird, welche Arten von Forschungsmethoden es gibt und wie diese angewendet werden können. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24699 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Institute of Marketing Management (IMM) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Müller, S. (2022). Marktforschung. In B. Rüeger, A. Merdzanovic, & S. Wyss (eds.), Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren (pp. 52–66). Versus.
Müller, S. (2022) ‘Marktforschung’, in B. Rüeger, A. Merdzanovic, and S. Wyss (eds) Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren. Zürich: Versus, pp. 52–66.
S. Müller, “Marktforschung,” in Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, B. Rüeger, A. Merdzanovic, and S. Wyss, Eds. Zürich: Versus, 2022, pp. 52–66.
MÜLLER, Steffen, 2022. Marktforschung. In: Brian RÜEGER, Adis MERDZANOVIC und Saskia WYSS (Hrsg.), Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren. Zürich: Versus. S. 52–66. ISBN 978-3-03909-356-4
Müller, Steffen. 2022. “Marktforschung.” In Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, edited by Brian Rüeger, Adis Merdzanovic, and Saskia Wyss, 52–66. Zürich: Versus.
Müller, Steffen. “Marktforschung.” Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren, edited by Brian Rüeger et al., Versus, 2022, pp. 52–66.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.