Publication type: Doctoral thesis
Title: Fan engagement in professional team sports
Authors: Hüttermann, Marcel
Advisors / Reviewers: Ungemacht, Christoph
Königstorfer, Jörg
Bodet, Guillaume
Moog, Martin
Extent: 132
Issue Date: 2021
Publisher / Ed. Institution: Technische Universität München
Other identifiers: urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211125-1609945-1-8
Language: English
Subject (DDC): 306.48: Free time and tourism
Abstract: This dissertation presents a fan engagement framework that illustrates the components and consequences of fan engagement and examines the influence of non-transactional engagement on merchandise purchase intentions. The findings provide managers with a schema for classifying positive and negative components, as well as benefits and detriments. In addition, this research provides a more specific examination of non-transactional fan engagement on merchandising purchase intention. Diese Dissertation stellt ein Fan-Engagement-Framework vor, das die Komponenten und Konsequenzen von Fan-Engagement veranschaulicht, und untersucht den Einfluss von nicht-transaktionalem Engagement auf die Kaufabsicht von Fanartikeln. Die Ergebnisse liefern Managern ein Schema zur Klassifizierung positiver und negativer Komponenten sowie von Vorteilen und Nachteilen. Darüber hinaus bietet diese Forschung eine spezifischere Untersuchung des nicht-transaktionalen Fan-Engagements auf die Kaufabsicht von Merchandising-Artikeln.
URI: http://mediatum.ub.tum.de/?id=1609945
https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24053
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.