Publication type: Article in scientific journal
Type of review: Peer review (publication)
Title: Was sind Kunden zu zahlen bereit? : ein Vergleich der Open-Ended-, Gabor-Granger- und Van-Westendorp-Methode
Authors: Müller, Steffen
Heim, Nina
Matthys, Stefan
et. al: No
Published in: Marketing Review St. Gallen
Volume(Issue): 39
Issue: 01
Page(s): 10
Pages to: 15
Issue Date: 2022
Publisher / Ed. Institution: Universität St. Gallen
ISSN: 1865-6544
1865-7516
Language: German
Subject (DDC): 658.8: Marketing management
Abstract: Die Zahlungsbereitschaft gehört zu den wichtigen Informationsgrundlagen im Pricing. Zur Messung stehen verschiedene Verfahren zur Verfügung. In der Praxis werden oft direkte hypothetische Methoden eingesetzt. Es fehlen aber Erkenntnisse, ob sich diese in ihrem Ergebnis unterscheiden. Dieser Beitrag vergleicht die Open-Ended-, die Gabor-Granger- und die Van-Westendorp-Methode empirisch am Beispiel von Kaffeebohnen und gibt Empfehlungen für deren Einsatz.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/24018
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Institute of Marketing Management (IMM)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.