Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-22653
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Servicekultur als Katalysator für Serviceinnovationen
Authors: Zimmermann, Anja
Meierhofer, Jürg
von dem Berge, Karina
Schweiger, Lukas
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-22653
Published in: Service Today
Volume(Issue): 35
Issue: 2
Page(s): 72
Pages to: 73
Issue Date: 28-May-2021
Publisher / Ed. Institution: ISB
ISSN: 1869-3024
Language: German
Subjects: Service Innovation; Service Kultur; Service Design; Service Ecosystem
Subject (DDC): 658.406: Innovation management, change management
Abstract: Digitale Serviceinnovationen und die Servicetransformation ganzer Branchen sind in aller Munde. Sie versprechen vor allem für Industriegüterunternehmen langfristigen Erfolg im Wettbewerb. Ihre praktische Umsetzung fordert allerdings nicht nur strategische, technisch-konzeptionelle und strukturelle Veränderungen, sondern auch kulturelle Anpassungen von Unternehmen. Insbesondere die Weiterentwicklung der oft stark produktzentrierten Unternehmenskultur wird zu einer entscheidenden Erfolgskomponente.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/22653
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Published as part of the ZHAW project: InnoEco
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

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