Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.21256/zhaw-20827
Publication type: Contribution to magazine or newspaper
Title: Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt
Authors: Meierhofer, Jürg
Homberger, Pascal
et. al: No
DOI: 10.21256/zhaw-20827
Published in: Servicetoday
Volume(Issue): 2020
Issue: 4
Pages: 78
Pages to: 79
Issue Date: Oct-2020
Publisher / Ed. Institution: Kundendienst-Verband Deutschland
ISSN: 1869-3024
Language: German
Subjects: Smart Services; Digitalisierung; Data Science; Logistik
Subject (DDC): 658.7: Material, supply management
Abstract: Die Digitalisierung prägt Wirtschaft und Gesellschaft als omnipräsentes Thema. Getrieben durch die technologische Innovation wurden betriebliche Systeme, z.B. für die Verwaltung von Kunden (CRM) und Ressourcen (ERP) weitgehend digitalisiert, wodurch grosse Mengen an Daten anfallen, auf deren Basis Innovationen in vielen Dimensionen möglich werden. Wie können diese Daten nun konkret Nutzen schaffen? Die Konzepte der Servitization liefern einen pragmatischen Ansatz: am Anfang der Überlegungen stehen die Fragen, welche Akteure im Ecosystem wie interagieren.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20827
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Engineering
Organisational Unit: Institute of Data Analysis and Process Design (IDP)
Appears in collections:Publikationen School of Engineering

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_Meierhofer_Digitale_Service_Innovation_in_Werschoepfungsnetzwerken_Servicetoday.pdf828.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.