Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.21256/zhaw-20827
Publication type: | Contribution to magazine or newspaper |
Title: | Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt |
Authors: | Meierhofer, Jürg Homberger, Pascal |
et. al: | No |
DOI: | 10.21256/zhaw-20827 |
Published in: | ServiceToday |
Volume(Issue): | 34 |
Issue: | 4 |
Page(s): | 78 |
Pages to: | 79 |
Issue Date: | Oct-2020 |
Publisher / Ed. Institution: | Kundendienst-Verband Deutschland |
ISSN: | 1869-3024 |
Language: | German |
Subjects: | Smart Services; Digitalisierung; Data Science; Logistik |
Subject (DDC): | 658.7: Material, supply management |
Abstract: | Die Digitalisierung prägt Wirtschaft und Gesellschaft als omnipräsentes Thema. Getrieben durch die technologische Innovation wurden betriebliche Systeme, z.B. für die Verwaltung von Kunden (CRM) und Ressourcen (ERP) weitgehend digitalisiert, wodurch grosse Mengen an Daten anfallen, auf deren Basis Innovationen in vielen Dimensionen möglich werden. Wie können diese Daten nun konkret Nutzen schaffen? Die Konzepte der Servitization liefern einen pragmatischen Ansatz: am Anfang der Überlegungen stehen die Fragen, welche Akteure im Ecosystem wie interagieren. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20827 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Engineering |
Organisational Unit: | Institute of Data Analysis and Process Design (IDP) |
Appears in collections: | Publikationen School of Engineering |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020_Meierhofer_Digitale_Service_Innovation_in_Werschoepfungsnetzwerken_Servicetoday.pdf | 828.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Meierhofer, J., & Homberger, P. (2020). Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt. ServiceToday, 34(4), 78–79. https://doi.org/10.21256/zhaw-20827
Meierhofer, J. and Homberger, P. (2020) ‘Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt’, ServiceToday, 34(4), pp. 78–79. Available at: https://doi.org/10.21256/zhaw-20827.
J. Meierhofer and P. Homberger, “Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt,” ServiceToday, vol. 34, no. 4, pp. 78–79, Oct. 2020, doi: 10.21256/zhaw-20827.
MEIERHOFER, Jürg und Pascal HOMBERGER, 2020. Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt. ServiceToday. Oktober 2020. Bd. 34, Nr. 4, S. 78–79. DOI 10.21256/zhaw-20827
Meierhofer, Jürg, and Pascal Homberger. 2020. “Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt.” ServiceToday 34 (4): 78–79. https://doi.org/10.21256/zhaw-20827.
Meierhofer, Jürg, and Pascal Homberger. “Digitale Service Innovation in Wertschöpfungsnetzwerken : Anwendung im Getränkemarkt.” ServiceToday, vol. 34, no. 4, Oct. 2020, pp. 78–79, https://doi.org/10.21256/zhaw-20827.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.