Publication type: | Book |
Type of review: | Editorial review |
Title: | Gamification : spielend lernen |
Authors: | Fischer, Silke Reichmuth, Andrea |
et. al: | No |
Extent: | 40 |
Issue Date: | 2020 |
Edition: | 1. Auflage |
Series: | Didaktische Hausapotheke |
Series volume: | 14 |
Publisher / Ed. Institution: | hep |
Publisher / Ed. Institution: | Bern |
ISBN: | 978-3-0355-0766-9 |
Language: | German |
Subject (DDC): | 371: Schools and their activities |
Abstract: | Gamification bezeichnet die Verwendung von spieltypischen Elementen ausserhalb ihrer ursprünglichen Zielsetzung, der Unterhaltung. Verschiedene Studien zeigen, dass durch die Nutzung von Gamification im Bildungsbereich Motivations- und Leistungssteigerungen bei Lernenden erzielt werden können. Diese Hausapotheke stellt Berufsfachschullehrenden das Konzept von Gamification vor und vermittelt eine praxisnahe didaktische Handlungsanleitung für den Unterricht. Hierzu wurde der Kurzleitfaden «Gamification in vier Schritten» entwickelt, der den didaktischen Besonderheiten der Berufsbildung Rechnung trägt. |
URI: | https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20362 |
Fulltext version: | Published version |
License (according to publishing contract): | Licence according to publishing contract |
Departement: | School of Management and Law |
Organisational Unit: | Center for Innovative Teaching and Learning (ZID) |
Appears in collections: | Publikationen School of Management and Law |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Show full item record
Fischer, S., & Reichmuth, A. (2020). Gamification : spielend lernen (1. Auflage). hep.
Fischer, S. and Reichmuth, A. (2020) Gamification : spielend lernen. 1. Auflage. Bern: hep.
S. Fischer and A. Reichmuth, Gamification : spielend lernen, 1. Auflage. Bern: hep, 2020.
FISCHER, Silke und Andrea REICHMUTH, 2020. Gamification : spielend lernen. 1. Auflage. Bern: hep. ISBN 978-3-0355-0766-9
Fischer, Silke, and Andrea Reichmuth. 2020. Gamification : spielend lernen. 1. Auflage. Bern: hep.
Fischer, Silke, and Andrea Reichmuth. Gamification : spielend lernen. 1. Auflage, hep, 2020.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.