Publication type: Book
Type of review: Editorial review
Title: Gamification : spielend lernen
Authors: Fischer, Silke
Reichmuth, Andrea
et. al: No
Extent: 40
Issue Date: 2020
Edition: 1. Auflage
Series: Didaktische Hausapotheke
Series volume: 14
Publisher / Ed. Institution: hep
Publisher / Ed. Institution: Bern
ISBN: 978-3-0355-0766-9
Language: German
Subject (DDC): 371: Schools and their activities
Abstract: Gamification bezeichnet die Verwendung von spieltypischen Elementen ausserhalb ihrer ursprünglichen Zielsetzung, der Unterhaltung. Verschiedene Studien zeigen, dass durch die Nutzung von Gamification im Bildungsbereich Motivations- und Leistungssteigerungen bei Lernenden erzielt werden können. Diese Hausapotheke stellt Berufsfachschullehrenden das Konzept von Gamification vor und vermittelt eine praxisnahe didaktische Handlungsanleitung für den Unterricht. Hierzu wurde der Kurzleitfaden «Gamification in vier Schritten» entwickelt, der den didaktischen Besonderheiten der Berufsbildung Rechnung trägt.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20362
Fulltext version: Published version
License (according to publishing contract): Licence according to publishing contract
Departement: School of Management and Law
Organisational Unit: Center for Innovative Teaching and Learning (ZID)
Appears in collections:Publikationen School of Management and Law

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.