Publikationstyp: Konferenz: Paper
Art der Begutachtung: Peer review (Abstract)
Titel: No ad blockers for old men? : demographic evidence for ad blocker usage from Germany
Autor/-in: Stallone, Valerio
et. al: No
DOI: 10.33965/icwi2019_201913C023
Tagungsband: Proceedings of the 18th International Conference on WWW/Internet 2019
Herausgeber/-in des übergeordneten Werkes: Isaías, Pedro
Seite(n): 167
Seiten bis: 171
Angaben zur Konferenz: 18th International Conference on WWW/Internet 2019, Cagliari, Italy, 7-9 November 2019
Erscheinungsdatum: 2019
Verlag / Hrsg. Institution: IADIS Press
ISBN: 978-989-8533-94-4
Sprache: Englisch
Schlagwörter: Digital advertising ecosystem; Digital marketing; Display advertising; Programmatic advertising
Fachgebiet (DDC): 658.8: Marketingmanagement
Zusammenfassung: Web users are turning to ad blockers to avoid ads because they perceive them as an invasion of privacy, as annoying or as slackening their internet browsing experience. There has been significant research into factors driving ad blocker adoption. In this paper, the author will highlight significance correlation between ad blocker usage and age. The author conducted an online survey and built two groups, ad blocker users and non-users. When checking for significant differences in the demographic data, the author has found significant difference in the age of ad blocker users.
URI: https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/20049
Volltext Version: Publizierte Version
Lizenz (gemäss Verlagsvertrag): Lizenz gemäss Verlagsvertrag
Departement: School of Management and Law
Organisationseinheit: Institut für Marketing Management (IMM)
Enthalten in den Sammlungen:Publikationen School of Management and Law

Dateien zu dieser Ressource:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.
Zur Langanzeige


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.